Succesfactor
Ondanks dat de grote hoeveelheid vroeg verkochte Méganes je op andere gedachten zouden kunnen brengen, is het niet terecht om het succes van deze Fransoos alleen bij de uitstoot te leggen. Wanneer je de auto op de juiste manier rijdt, hoef je namelijk niet in te boeten op rijplezier en gemak. Helaas zijn de beloftes omtrent het verbruik onhaalbaar, maar nog steeds is de auto zeer zuinig te rijden. Het vraagt wel van de bestuurder om hier bewust mee om te gaan en zodra dit kan het zuinige toerengebied te benutten. De twee overdadige uitvoeringen Bose en GT-Line zijn absolute aanraders. Alle denkbare luxe is aanwezig en daarnaast krijgt het uiterlijk net dat beetje pit dat de standaarduitvoering zo hard nodig heeft. En het allermooiste voor Renault en de potentiële kopers is dat het feestje na 1 juli 2012 gewoon door gaat voor de Mégane.
*Aanvulling januari 2013*
De versie die wij getest hebben heeft per 1 januari zijn 14% bijtelling verloren, maar door enkele lichte aanpassingen heeft Renault de uitstoot nog verder omlaag weten te brengen. Hiermee is de Mégane ook in 2013 nog goed voor 14% bijtelling. (Ondanks dat modeljaar 2012 goed is voor 20%)
- Bomvol luxe
- Stuurt strak
- Fiscaal aantrekkelijk
- Bijgeluiden
- Power onder 1.500 tpm
- Fabrieksopgave onhaalbaar
2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
2016 - Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line
2016 - Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT
2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
2010 - Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique
2010 - Renault Mégane RS
2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique
2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique
2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège