Reageren
Reacties
herman mulders
· 25 februari 2013 om 14:23
Beste Mensen,
Uw test heb ik gelezen. Zelf rijd ik thans reeds meer dan 4000 km met de Ampera en ik moet zeggen hij is zeer comfortabel en rijdt super smooth.
Wat ik niet goed begrijp is waarom u de demping als hard betiteld want deze auto is veel en veel rustiger geveerd dan de harde Audi A6 Avant die ik hiervoor reed (Bwj 2006).
Het is alsof je op lucht rijd zo heerlijk rijd deze Ampera. Bovendien is het prachtig om te zien dat ik inmiddels 1:90 rijd (laad wel elke dag op natuurlijk) De auto moet je met verstand gebruiken.
Ook het feit dat je niet telkens een zware fossiele brandstof motor hoeft te starten voor kleinere stukjes en gewoon meteen direct kunt rijden (geen energie die verloren gaat) is een fijn idee.
Hij gebruikt geen benzine tijdens file en stoplichten en de regeneratieve remmen leiden zelfs tot méér energie (ook minder slijtage aan remmen en blokken!!
Last but not least is er de bijdrage aan onze wereld
(rook en vieze lucht zijn beperkt)
wat wil je nog meer???
mvrgroet
HM
Uw test heb ik gelezen. Zelf rijd ik thans reeds meer dan 4000 km met de Ampera en ik moet zeggen hij is zeer comfortabel en rijdt super smooth.
Wat ik niet goed begrijp is waarom u de demping als hard betiteld want deze auto is veel en veel rustiger geveerd dan de harde Audi A6 Avant die ik hiervoor reed (Bwj 2006).
Het is alsof je op lucht rijd zo heerlijk rijd deze Ampera. Bovendien is het prachtig om te zien dat ik inmiddels 1:90 rijd (laad wel elke dag op natuurlijk) De auto moet je met verstand gebruiken.
Ook het feit dat je niet telkens een zware fossiele brandstof motor hoeft te starten voor kleinere stukjes en gewoon meteen direct kunt rijden (geen energie die verloren gaat) is een fijn idee.
Hij gebruikt geen benzine tijdens file en stoplichten en de regeneratieve remmen leiden zelfs tot méér energie (ook minder slijtage aan remmen en blokken!!
Last but not least is er de bijdrage aan onze wereld
(rook en vieze lucht zijn beperkt)
wat wil je nog meer???
mvrgroet
HM
herman mulders
· 25 februari 2013 om 14:31
Overigens wil ik nog kwijt dat de auto juist buitengewoon snel optrekt (hebt u de sportstand al eens gebruikt) en te allen tijde zijn volle koppel voorhanden heeft!!. Een fossiele brandstofmotor is altijd afhankelijk van toerentallen maar deze auto natuurlijk niet).
In 8.9 sec optrekken is echt wel snel alleen waarom zou je dat per sé willen doen?
Het bochtenwerk is ook goed en ik ervaar helemaal niet dat deze auto alleen maar rechtdoor zou willen, integendeel hij is zeer lichtvoetig en in de bochten is hij buitengewoon makkelijk te berijden. Hij ligt degelijk en stabiel, beter dan mijn Audi.
Ik zou willen dat u die test nog eens overdoet en let op de comfortabele wegligging.
Daarom heb ik deze auto óók gekocht namelijk.
Het onderhoud is ook goedkoper want er zijn minder complexe en dure aggregaten die onderhoud nodig hebben zoals bijv een dure multitronic. Bij de Audi kost het olie verversen van de automaat vreselijk veel geld en bovendien is deze auto reparatiegevoelig met hoge kosten van dien (eigen ervaringen).
In 8.9 sec optrekken is echt wel snel alleen waarom zou je dat per sé willen doen?
Het bochtenwerk is ook goed en ik ervaar helemaal niet dat deze auto alleen maar rechtdoor zou willen, integendeel hij is zeer lichtvoetig en in de bochten is hij buitengewoon makkelijk te berijden. Hij ligt degelijk en stabiel, beter dan mijn Audi.
Ik zou willen dat u die test nog eens overdoet en let op de comfortabele wegligging.
Daarom heb ik deze auto óók gekocht namelijk.
Het onderhoud is ook goedkoper want er zijn minder complexe en dure aggregaten die onderhoud nodig hebben zoals bijv een dure multitronic. Bij de Audi kost het olie verversen van de automaat vreselijk veel geld en bovendien is deze auto reparatiegevoelig met hoge kosten van dien (eigen ervaringen).
herman mulders
· 25 februari 2013 om 14:35
Ik zie ook dat u niet vermeld dat het koppel van de auto bijna 400NM is, hetgeen het een zeer makkelijk en licht te besturen auto maakt.
Helaas bent u ook vergeten te vermelden dat er een prachtig pre-cabin cooling en warming system aan boord is waardoor je nooit in een koude of warme auto hoeft te stappen.
Graag uw visie.
mvrgr
HM
Het is goed om te lezen dat u erg tevreden bent met uw auto. De door u gemelde opmerkingen zijn niet geheel van toepassing op het testverslag. Zo wordt daarin vermeld dat de auto behoorlijk rap en zeer comfortabel is. Daarbij is het wagengewicht hoog, wat je merkt bij het sturen. Ik zeg daarmee niet dat de auto alleen maar rechtuit wil, maar dat je het gewicht wel voelt in bochten. Door het hoge gewicht is de vering en demping behoorlijk stug, wat vooral bij drempels merkbaar is.
Uw opmerking over het hogere koppel is juist, als er volledig wordt gereden op het accupakket. Gebruik je echter enkel de benzinemotor, dan is het koppel een stuk lager.
Ik kan u enkel complimenteren dat u de auto gebruikt hoe hij bedoeld is. Als redacteuren hebben we echter niet altijd een laadmogelijkheid in de buurt en kunnen we daardoor bij een dergelijke auto niet optimaal gebruik maken van het elektrisch rijden.
Helaas bent u ook vergeten te vermelden dat er een prachtig pre-cabin cooling en warming system aan boord is waardoor je nooit in een koude of warme auto hoeft te stappen.
Graag uw visie.
mvrgr
HM
Bjorn Blokzijl (redacteur):
Geachte heer Mulders,Het is goed om te lezen dat u erg tevreden bent met uw auto. De door u gemelde opmerkingen zijn niet geheel van toepassing op het testverslag. Zo wordt daarin vermeld dat de auto behoorlijk rap en zeer comfortabel is. Daarbij is het wagengewicht hoog, wat je merkt bij het sturen. Ik zeg daarmee niet dat de auto alleen maar rechtuit wil, maar dat je het gewicht wel voelt in bochten. Door het hoge gewicht is de vering en demping behoorlijk stug, wat vooral bij drempels merkbaar is.
Uw opmerking over het hogere koppel is juist, als er volledig wordt gereden op het accupakket. Gebruik je echter enkel de benzinemotor, dan is het koppel een stuk lager.
Ik kan u enkel complimenteren dat u de auto gebruikt hoe hij bedoeld is. Als redacteuren hebben we echter niet altijd een laadmogelijkheid in de buurt en kunnen we daardoor bij een dergelijke auto niet optimaal gebruik maken van het elektrisch rijden.
hermm
· 16 maart 2013 om 15:45
Dank Bjorn.
Mijn Audi woog ook 1700 kg. Maar in deze Ampera neem je gewoon makkelijk bochten. Hij drift ook niet. Het gewicht ligt heel laag en is maar 198 Kg extra. Hetgeen juist stabiliteitsbevorderend is.
Ook bij het rijden op de generator blijf je electrisch rijden (generator/range extender zorgt voor de electriciteit). Dat betekent dat het koppel gewoon hetzelfde blijft.
Ik merk ook geen enkel verschil.
Mvrgroet,
HM
Mijn Audi woog ook 1700 kg. Maar in deze Ampera neem je gewoon makkelijk bochten. Hij drift ook niet. Het gewicht ligt heel laag en is maar 198 Kg extra. Hetgeen juist stabiliteitsbevorderend is.
Ook bij het rijden op de generator blijf je electrisch rijden (generator/range extender zorgt voor de electriciteit). Dat betekent dat het koppel gewoon hetzelfde blijft.
Ik merk ook geen enkel verschil.
Mvrgroet,
HM