Opel Ampera

- 13 juni 2012

Zwaar en hard

Gelukkig nodigt de aandrijflijn niet uit tot een sportief rijgedrag, want zowel het sturen als ook het wagengewicht zouden dit weggedrag behoorlijk de kop in drukken. In rechte lijn ligt de Opel als een blok op de weg en is zijwind nauwelijks te voelen. Komt het op sturen aan, dan is het hoge wagengewicht - mede door het zware accupakket - goed merkbaar. De auto wil liever rechtdoor en onderstuur ligt altijd op de loer. Simpel gas terugnemen is het devies. Verder is de demping vrij straf, wat het comfort op slechte wegdekken negatief beïnvloedt. Drempels neem je voorzichtig, vanwege de lage neus en relatief lange overhang voor, maar bij zowel het op- als afrijden voel je een behoorlijke dreun door de auto gaan. Een wat minder genadeloze demping was fijn geweest.

86 pk
130 Nm
161 km/h
9,0 s
4,3 (2.9) l/100km
27 g/km
A
22%
€ 45.500
€ 47.400
€ 869 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium

  • Citroën DS5 200 THP Sport Chic

  • Toyota Prius Plug-in Dynamic Business

  • Ford Mondeo ECOnetic 1.6 TDCi Titanium

  • Audi A5 Sportback 1.8 TFSI Pro Line

  • Chevrolet Volt Base