Fiat Punto TwinAir Easy

Arnold van Schepen - 28 mei 2012

Goede combi

Wat levert de som van 875 cc, 85 pk en 1.065 kilo uiteindelijk op? In de eerste plaats valt het comfortabele rijgedrag van de Punto op, daarmee onderscheidt hij zich van zijn jongere concurrenten. De 85 paardenkrachten die de TwinAir genereert zijn genoeg om van de Punto een vlotte auto te maken, maar daarbij moet er wel gedisciplineerd geschakeld worden. Het is jammer dat de zesbak niet iets soepeler schakelt, het zou een wezenlijke verbetering van het rijplezier betekenen.

In elk geval zijn de Punto en de TwinAir een dynamisch duo, de auto is met deze motorisering in elk geval geen afrader. Fiat is het cuore sportivo gelukkig niet vergeten. Houd er wel rekening mee dat het motortje hiervoor af en toe flink aan de bak moet en dat dit gevolgen heeft voor het brandstofverbruik. Wie kiest voor de Punto TwinAir kan nog even meeprofiteren van enkele belastingvoordelen en zich tegelijkertijd vermaken met een plezierig rijdende auto. En niet te vergeten een vermakelijk motorgeluid.

  • Comfortabel rijgedrag
  • Stil / trillingsvrij interieur
  • Pittig motortje
  • Verbruik is kiezen of delen
  • Materiaalgebruik interieur
  • Niet de jongste meer
85 pk
145 Nm
172 km/h
12,7 s
6,1 (4.2) l/100km
98 g/km
B
22%
€ 12.790
€ 14.790
€ 271 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Peugeot 206+ 1.4 XS

  • Dacia Sandero 0.9 TCe 90 LaurĂ©ate

  • Chevrolet Aveo 1.4 LT

  • Suzuki Swift 1.2 Exclusive

  • Mazda 2 1.3hp TS+

  • Hyundai i20 1.2 i-Motion

  • Nissan Micra 1.2 Tekna

  • Kia Rio 1.2 CVVT DynamicLine

  • Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold

  • 2010 - Fiat Punto Evo 1.3 MJ 85 Dynamic

  • 2010 - Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport

  • 2006 - Fiat Grande Punto 1.4 Starjet 16v Sport

  • 2006 - Fiat Grande Punto 1.4 8v Edizione Prima 3-drs

  • 2005 - Fiat Grande Punto 1.4 Edizione Prima