Betrouwbaar
Zoals we van andere elektrische voertuigen kennen, is ook bij de Twizy de acceleratie erg prettig. Je zit behoorlijk vlot op gangbare stadssnelheden en wanneer je doorgaat tot de top gaat het duidelijk allemaal wat moeizamer. Het snelheidsgevoel wordt natuurlijk nog flink versterkt doordat je dicht op het asfalt zit, maar ook doordat je het wegdek kan zien door de plexiglazen onderkant van de deuren. Die hoge snelheid is niet wenselijk voor een groot bereik, want de kilometers vliegen dan sneller uit het display met de actieradius, dan dat ze onder je door glijden. Wanneer je je echter beperkt tot de stad en nabije omgeving, blijkt het getal dat het bereik aangeeft behoorlijk reƫel en dat is wel eens fijn om te merken. Hiermee doelen we trouwens op het getal 80 dat in ons display stond wanneer de Twizy volledig opgeladen was en niet op de 100 km uit de brochures. Wanneer je je op buitenwegen gaat begeven, is het wijs om maximaal 50 km te rekenen tot het volgende oplaadpunt, waar je weer na 3,5 uur volgeladen kunt vertrekken. Op dit moment is de kleine Renault alleen maar te bestellen met een huis-tuin-en-keukenstekker, maar zeer binnenkort komt er variant beschikbaar die kan laden aan de palen zoals ze bijvoorbeeld in Amsterdam staan.