Als iedere andere Astra
Zo onderscheidend als de GTC voor de buitenwereld is, zo marginaal verschilt de als coupé in de markt geplaatste GTC vanbinnen van z'n vijfdeurs broertje. Pluspunten scoort de GTC daarom als het gaat om afwerking en materiaalgebruik, terwijl de knoppenkakofonie op het dashboard juist wat too much is. Je kunt er gerust een vrije middag voor uittrekken om je alle knopjes eigen te maken, temeer omdat de bediening ook niet altijd even gemakkelijk is. Dat laatste kan ook worden gezegd van de instap naar achteren, die duidelijk de sluitpost is geweest bij het ontwerpen van de GTC. Een typisch geval 'vorm boven functie' dat, eenmaal achterin, ook weer als sneeuw voor de zon verdwijnt: de achterbank is relatief ruim voor een auto van dit kaliber en dat compliment mag ook de bagageruimte zich aantrekken.
Hyundai Veloster 1.6 T-GDI i-Catcher
Kia pro_cee'd 1.6 CRDI Super Pack
Audi A3 1.6 TDI Ultra e Edition
Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique
Kia Pro_cee'd GT 1.6 GDI-T First Edition
Renault Mégane RS
BMW 1 Serie 114i Business +
Hyundai i30 1.6 GDI i-Magine
Volkswagen Beetle 1.2 TSI Design
Mazda 3 MPS 2.3 DISI
Volvo C30 T5 R-Design
Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI
2022 - Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate
2016 - Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+
2016 - Opel Astra 1.6 CDTi Innovation
2013 - Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo
2012 - Opel Astra GTC OPC
2011 - Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport
2010 - Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo
2008 - Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition
2006 - Opel Astra 1.4 Edition
2006 - Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo