Lancia Thema 3.0 V6 MultiJet II 239pk Platinum

Pawel Piotrowski - 29 april 2012

Aandachtsvol

Qua interieurruimte overtreft de Lancia Thema zijn directe rivalen niet. Ondanks de forse exterieurmaten en lange wielbasis heb je achterin geen balzaal tot je beschikking. Met de hoofd- en schouderruimte zit het weliswaar goed, de beenruimte is echter beperkt. Daarnaast zit er aan de achterzijde van de voorstoelen een harde plastieken rand ter hoogte van je knieƫn. Jammer, want verder is er best veel aandacht aan de achterpassagiers besteed. Zo heb je standaard de beschikking over een separate klimaatregeling en krijg je daar in de 'Platinum' een verwarmde achterbank en verduisterschermen bij.

De grote troefkaart van deze Amerikaanse Italiaan is dan ook zijn overcomplete uitrusting. Reeds het basismodel met de passende naam 'Gold' biedt een breed scala aan comfortverhogende zaken met als hoogtepunt nappa lederen bekleding, elektrisch verstelbare voorstoelen, adaptieve bi-xenonkoplampen en Keyless Go. Met de 'Platinum' heb je in principe een fully loaded auto en de 'Executive' voegt als kers op de taart de eerder genoemde vollederen Poltrona Frau bekleding en adaptieve cruisecontrole met andere moderne veiligheidssystemen aan toe. De prijsstelling is daarbij zeer sympathiek zodat je bijna van dumpprijzen zou kunnen spreken. Een vergelijkbaar uitgeruste Duitse auto kost je zo de helft meer.

239 pk
550 Nm
230 km/h
7,9 s
7,9 (7.1) l/100km
185 g/km
F
22%
€ 53.500
€ 61.500
€ 1.128 / maand
€ 528 - € 569 / kwartaal
  • Mercedes-Benz E-Klasse E200 BlueDIRECT Avantgarde

  • Volvo S80 D5 Geartronic Summum

  • Audi A6 2.0 TDI Ultra S Tronic S Edition

  • Saab 9-5 2.0 TiD Vector Exklusiv

  • BMW 5 Serie Sedan 518d Business

  • Infiniti M37S Premium

  • Cadillac CTS 2.0T Premium

  • Mercedes-Benz E-Klasse Limousine E 300 BlueTEC Hybrid Avantgarde Ambition

  • BMW 5 Serie 530d High Executive

  • Lexus GS 300h Luxury Line