Het interieur
Het interieur van de nieuwe Sirion is grondig vernieuwd. De lijnen zijn ronder en boller geworden, de kleuren zijn iets aangepast en de knoppen zijn hertekend. Het kunststof van het vernieuwde dashboard voelt hard en ziet er dankzij een subtiel reliëf prima uit. Uitzondering hierop zijn de witte knoppen die links en rechts naast de zilvergrijze radio op de middenconsole zijn geplaatst. Het kunststof van die knoppen is duidelijk goedkoper. Je kunt wel stellen dat er hier een fout gemaakt is, bij de keuze van het materiaal. De testauto is dankzij het prestige pakket, rijk uitgerust met onder andere een airconditioning. De zwarte bekleding op de stoelen ziet er mooi uit en voelt goed aan. Het geeft het interieur een warme uitstraling. Het is mogelijk om het interieur een nog luxer uitstraling te geven, door in de optie, leer te kiezen, al is het op dit moment nog niet bekend wat de prijs daarvan is.Het stuurwiel is van een goed formaat en ligt goed in de hand. De stoelen voorin zijn wat smal en zijn niet erg vrijgevig met zijdelingse steun, maar het feit dat de zitting tot in de knieholte doorloopt maakt veel goed. De ruimte op de achterbank, is voor een auto van dit formaat zeer royaal. De zitting van de achterbank is ook lekker diep en er zijn 3 hoofdsteunen en 3 veiligheidsgordels. De volume van de kofferbak bedraagt 225 liter en is uit te breiden naar 630 liter.