Ruiken aan de upper class
Afstand nemen van de Passat en dichter naar de Phaeton kruipen; het is een nobel streven. Getuige het opgefriste uiterlijk en de (standaard) vierzits configuratie lijken het geen loze ambities. Rijden met de CC versterkt dat gevoel: de vierdeurs coupé voelt niet alleen heel solide aan, ook de stilte en het rijcomfort staan op imponerend niveau. Prijstechnisch en motorisch staat de Phaeton echter nog steeds op eenzame hoogte en is de CC duidelijk meer down to earth. Dat de CC nog altijd een afgeleide van de Passat is, komt wel het duidelijkst terug in het dashboard. Rationeel is daar weinig mis mee, maar het doet wel afbreuk aan het gevoel iets bijzonders te rijden. En dat is jammer, want juist dat gevoel zou de CC moeten overbrengen - waar 'ie verder overigens heel aardig in slaagt. Want ook al is de CC nog steeds heel veel Passat en maar een heel klein beetje Phaeton, na wat plussen en minnen kun je er niet omheen dat de CC je, méér dan een 'plebs-Passat', aan de upper class kan laten ruiken.
- Chique uitstraling
- Hoogstaand rijcomfort
- Ruim interieur
- Dashboard niet onderscheidend
- Carrosserie slecht te overzien
- Lage instap achterin
Lexus IS300h F Sport Line
Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avantgarde
Infiniti Q50 2.0T Performance
Audi A4 2.0 TDIe Limousine
BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition
Volvo S60 DRIVe 1.6D R-Design
Hyundai i40 1.7 CRDI i-Catcher
Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX Business
Volvo S60 D4 Geartronic Summum
Honda Accord 2.0 VTEC Lifestyle