Verstoerd
Voorlopig liggen de voordelen van de samenwerking voor Jeep nog op de designafdeling. De producten die nu verkrijgbaar zijn, zijn nog zonder Fiat ontwikkeld. Naast de Wrangler als oer-terreinwagen en de Grand Cherokee als luxueuze alleskunner, is alleen de Compass in Nederland nog verkrijgbaar. De laatste is onlangs weer strakgetrokken om de tijd tot de nieuwe lichting producten nog even vol te maken. Na de facelift oogt de Compass een stukje stoerder en is overduidelijk dat hij familie is van de Grand Cherokee. De ronde kraaloogjes zijn vervangen door een setje hoekige exemplaren en de enorme grille met plompe bumperpartij heeft plaatsgemaakt voor een eigentijdser geheel. Er zit simpelweg meer balans in het ontwerp van het front. Daarmee hebben we direct tachtig procent van de optische wijzigingen gehad. Met iets andere achterlichten en wat extra kunststof langs de onderrand verandert de auto niet heel drastisch meer ten opzichte van zijn voorganger, maar toch maakt het front een totaal andere auto van de nieuwe Compass. Vooral de stoerheidsfactor is zienderogen toegenomen.
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Tekna
Hyundai ix35 2.0 CVVT 2WD StyleVersion
Skoda Yeti 1.2 TSI Ambition Outdoor
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G TS+ Lease Pack
SsangYong Korando 2.0 Sapphire 2WD
Peugeot 3008 1.6 HDiF Première
Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT Exclusive
Kia Sportage 2.0 CVVT X-Clusive 2WD