Infiniti M35h GT Premium

- 14 december 2011

Drempelvrees

Betere prestaties en een lager verbruik, dat is in een notendop het idee achter de M35h. Dat idee hebben de Japanners haarfijn uitgewerkt. De lange Infiniti verenigt de snelheid van een sportwagen met de luxe en het comfort van een limousine, terwijl het verbruik keurig binnen de perken blijft. Wie regelmatig een beroep doet op het prestatievermogen, heeft aan 10 liter benzine genoeg om 100 kilometer af te leggen. Doe je het rustiger aan, dan is zelfs de door Infiniti opgegeven 1 op 14 haalbaar. Inleveren aan comfort is er niet bij: de aandrijflijn is uiterst verfijnd en de uitrusting laat simpelweg niets te wensen over. Met een prijs van 78 mille is de M35h niet goedkoop, al is 'ie naast z'n Duitse opponenten ineens een prijspakker. Waarom zie je de M dan toch zo weinig? Het lijkt - zoals bij wel meer auto's in dit segment - veel te maken te hebben met bekendheid. De toekomst zal moeten uitwijzen of de toevoeging van deze hybride de drempelvrees van de automobilist verder weg kan nemen. Buiten kijf staat dat het aan de kwaliteiten van de M niet kan liggen.

  • Veel voor 'weinig'
  • Sterk, soepel en zuinig
  • Comfortabel
  • Niet als S leverbaar
  • Beperkte bagageruimte
  • Eco Pedal belemmert doorstroming
306 pk
350 Nm
250 km/h
5,5 s
9,8 (7) l/100km
162 g/km
D
22%
€ 70.640
€ 77.940
€ 1.429 / maand
€ 265 - € 303 / kwartaal
  • Mercedes-Benz E-Klasse E250 CDI Avantgarde

  • Jaguar XF 2.2D

  • Audi A6 Hybrid 2.0 TFSI Pro Line Plus

  • BMW 5 Serie 523iA High Executive

  • Mercedes-Benz E-Klasse Limousine E 300 BlueTEC Hybrid Avantgarde Ambition

  • Cadillac CTS 2.0T Premium

  • 2010 - Infiniti M37S Premium