Ondergemotoriseerd?
Met slechts 105 pk lijkt de bijna 1.500kg zware Skoda ondergemotoriseerd. Verwacht je een snelle auto waarmee je stoplichtsprintjes kunt winnen, dan is deze motorisering niet de goede keuze, maar voor vele snelwegkilometers is de 1.600cc grote motor ruim toereikend. Daarbij is het geluidsniveau verrassend laag en zijn wind- en bandengeruis slechts op de achtergrond hoorbaar. Wat bovenal opvalt is het ontzettend lage verbruik bij constante snelheden boven de 100km/u. Het is geen uitzondering dat de verbruiksmeter waarden aangeeft van 3l/100km en dat met een dergelijk grote auto. Bij het optrekken merk je echter wel dat de vierpitter er behoorlijk aan moet trekken om al het gewicht in gang te brengen en stijgt het testverbruik naar 5.9l/100km. Deze waarde ligt ruim boven de fabrieksopgave van 4.4l/100km, maar zelfs deze is te behalen of dicht te benaderen als meer kilometers op de snelweg worden afgelegd. Met een dergelijke motorisering nodigt een auto als deze niet uit om sportief bochten te ronden, maar de Superb kan dit wel. Al geeft het stuurwiel niet al teveel door van wat er gebeurt onder de voorwielen, het stuurgedrag is wel behoorlijk direct en het strakke - maar niet oncomfortabele - onderstel laat veel toe. Uiteindelijk wordt de grens bereikt, glijdt de auto over zijn voorwielen naar de buitenzijde van de bocht en grijpt het ESP in.
2020 - Skoda Superb Combi 1.5 TSI Greentech Sportline Business
2016 - Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 pk Style Businessline
2015 - Skoda Superb 1.4 TSI Greentech ACT Style Businessline
2013 - Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline Ambition Businessline
2010 - Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG Elegance
2008 - Skoda Superb 2.0 TDI Ambition
2007 - Skoda Superb 2.0 TDI Elegance