Kia Picanto 1.2 CVVT 3 deurs

- 13 oktober 2011

Geen verlangen naar meer

Is het logisch dat Kia de driedeurs enkel en alleen levert in Europa, of missen ze in de rest van de wereld nu toch iets? Natuurlijk hebben beide varianten dezelfde kwaliteiten als het aankomt op rijkwaliteiten en interieurruimte, maar verschillen ze qua uiterlijk en bereikbaarheid van de achterbank. De geringe meerprijs voor twee deuren extra zal voor de meeste kopers van een Picanto niet de doorslag geven om een keuze te maken. Omdat Kia echt iets bijzonders van de driedeurs heeft gemaakt, met de "bodykit" en de rode bies in de grille, zal deze variant vooral in de smaak vallen bij de jongere kopersgroep. Bestuurders in deze doelgriep zullen vaak alleen of met z'n tweeën gebruik maken van een auto. Voor sporadisch gebruik van de achterbank is de lastigere toegang minder een negatieve zijde van de driedeurs. Mede door de voldoende pittige motor, de geheel naar eigen smaak - en portemonnee - aan te kleden auto door de verschillende pakketten en de goede looks zullen deze kopers niet snel verlangen naar de twee extra deuren.

  • Kek uiterlijk
  • Volwassen rijeigenschappen
  • Tot 100 km/u pittig....
  • ... maar daarboven minder fut in de motor
  • Bagageruimte net toereikend
  • Hoger praktijkverbruik
85 pk
94 Nm
171 km/h
11,4 s
6,1 (4.5) l/100km
105 g/km
C
22%
€ 7.995
€ 12.180
€ 223 / maand
€ 55 - € 63 / kwartaal
  • Smart ForTwo 45kW Pure

  • Skoda Citigo 1.0 Ambition

  • Volkswagen Up! 75 pk high up!

  • Smart Fortwo Coupé 52 kW Edition MHD

  • Toyota iQ 1.0 VVT-i Comfort

  • Ford Ka 1.2 Titanium

  • Seat Mii 1.0 60pk Reference

  • Renault Twingo 1.2 16v ECO2 Collection

  • 2017 - Kia Picanto 1.2 CVVT GT-Line

  • 2015 - Kia Picanto 1.0 CVVT First Edition

  • 2011 - Kia Picanto 1.2 CVVT EcoDynamics

  • 2007 - Kia Picanto 1.1 X-clusive