Volvo S60 DRIVe 1.6D R-Design

- 17 oktober 2011

Als een blok

Het venijn zit ‘m vooral in een gebrek aan rust en souplesse. Het zijn juist die rust en die souplesse die de S60 D5 tot zo’n heerlijke kilometervreter maken. Daarmee is overigens niet gezegd dat de DRIVe verkeerd rijdt. Integendeel zelfs, want dankzij het optionele sportonderstel (onderdeel van het R-Design-pakket) heb je aan de S60 een hele puike auto om een lekker potje te sturen. De auto ligt als een blok op de weg en de besturing is voor Volvo-begrippen aan de (prettig) directe kant. Het sportonderstel maakt de S60 voelbaar scherper, maar een uitgesproken sportieve auto wordt het ook weer niet. Volvo zou Volvo immers niet zijn als sportiviteit ten koste zou gaan van de veiligheid en dus kom je, ook met zo’n sportief sturende S60, nooit voor verrassingen te staan. Niemand die daar overigens wakker van zal liggen, want als je de S60 echt sportief wilt rijden, loop je al snel tegen het motorlawaai en de tegenvallende prestaties aan. Wel zo prettig dus dat Volvo ook het comfort niet is vergeten.

115 pk
270 Nm
195 km/h
10,9 s
6,3 (4.3) l/100km
114 g/km
D
22%
€ 34.795
€ 41.725
€ 765 / maand
€ 358 - € 383 / kwartaal
  • Hyundai i40 1.7 CRDI i-Catcher

  • BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition

  • Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX Business

  • Infiniti Q50 2.0T Performance

  • Mercedes-Benz C-Klasse C200 CDI BlueEFFICIENCY

  • Honda Accord 2.0 VTEC Lifestyle

  • Volkswagen CC 2.0 BlueTDI

  • Seat Exeo 2.0 TDI 105kw Sport

  • Peugeot 508 1.6 e-HDi Active

  • 2019 - Volvo S60 T5 Geartronic R-Design

  • 2014 - Volvo S60 D4 Geartronic Summum

  • 2010 - Volvo S60 D5 Summum

  • 2006 - Volvo S60 2.4D Edition