Chevrolet Volt Base

Harold Rolloos - 4 oktober 2011

Voor de zakelijke rijder

Laten we voorop stellen dat we het concept van General Motors geniaal vinden. Immers, tot ongeveer tachtig kilometer kun je volledig elektrisch rijden. Dat kost je dan slechts twee euro en - belangrijker nog - je stoot geen vervuilende gassen uit. Je hebt bovendien de beschikking over meer dan voldoende vermogen en ook de rijeigenschappen gewoonweg goed. Over de range extender in de Volt zijn we minder te spreken. De winst die je hebt gehaald uit het elektrisch rijden gaat simpelweg verloren door het hoge verbruik wat volgt tijdens het rijden op benzine. Dat er waarschijnlijk geen bijtelling betaald hoeft te worden zal veel zakelijker rijders doen besluiten om voor een Volt te kiezen. Voor de particuliere rijder ligt dit anders. Die kan weliswaar flink besparen tijdens korte ritten, maar voor hem zal de hoge aanschafprijs van net geen 42 mille een belemmering zijn.

  • Geniaal concept
  • Goede rijeigenschappen
  • Waarschijnlijk geen bijtelling
  • Onzuinig door range extender
  • Ruimte achterin
  • Hoge aanschafprijs
150 pk
370 Nm
161 km/h
9,0 s
0,0 (1.6) l/100km
27 g/km
A
22%
€ 41.950
€ 41.950
€ 769 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Ford Mondeo ECOnetic 1.6 TDCi Titanium

  • Toyota Prius Plug-in Dynamic Business

  • Citroën DS5 200 THP Sport Chic

  • Opel Ampera

  • Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium

  • Toyota Prius 1.8 HSD Dynamic

  • Audi A5 Sportback 1.8 TFSI Pro Line