Hyundai i10 1.2 i-Catcher

Pawel Piotrowski - 30 juli 2011

Kies voor luxe

Ondanks zijn leeftijd kan de Hyundai i10 dankzij zijn praktische gebruiksgemak en moderne 1.2i motor nog prima meekomen. Hij behoort tot de ruimere stadsauto's uit zijn klasse en biedt standaard vier deuren en een viercilindermotor. Kies dan wel voor de €500 duurdere 1.2i motor die meer vermogen heeft en op papier ook zuiniger dan de instapmotor is. De instapversie 'Pure' kun je ook beter links laten liggen. Deze mist onder andere een passagiersairbag en achterruitwisser. Dat is niet meer van deze tijd. De €700 duurdere i-Drive is veel completer uitgerust. De door ons gereden i-Catcher is van alle denkbare luxe voorzien, maar ook een fors stuk duurder dan de aantrekkelijk lage vanafprijs van de i10.

  • Zeer praktisch
  • Makkelijke instap
  • Goede comfortverhogende uitrusting
  • Geen cruise controle
  • Instapversie heeft gebrekkige veiligheidsuitrusting
  • Kan vermogen van 1.2i soms niet kwijt
85 pk
121 Nm
169 km/h
12,3 s
5,1 (4.6) l/100km
108 g/km
C
22%
€ 7.995
€ 11.695
€ 214 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Skoda Citigo 1.0 Greentech Elegance

  • Peugeot 107 1.0 XS

  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i Comfort Navigator

  • Kia Picanto 1.2 CVVT EcoDynamics

  • Suzuki Alto 1.0 Exclusive

  • Chevrolet Spark 1.0 LS

  • Citroën C1 1.0 Sensodrive Ambiance

  • 2020 - Hyundai i10 1.0 Premium

  • 2013 - Hyundai i10 1.0 i-Motion Comfort Plus

  • 2008 - Hyundai i10 1.25i ActiveVersion Cool