Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

Pawel Piotrowski - 27 mei 2011

Missie geslaagd?

Optisch heeft de nieuwe Astra Sports Tourer zijn stoffige imago eindelijk van zich afgeschud en daarmee is zijn missie voor een groot deel geslaagd. De kloek gelijnde stationwagon herinnert geen moment aan zijn duffe voorgangers en weet in het interieur te verrassen met een paar praktische oplossingen die wij tot voor kort slechts bij duurdere modellen zagen. De groeispurt van de Sports Tourer komt het interieur echter nauwelijks ten goede en het hogere ledige gewicht weerspiegelt zich in teleurstellende prestaties. Jammer, want het onderstel is feilloos afgestemd. Het is te hopen dat Opel snel met een krachtigere benzineversie komt die het 'Turbo' opschrift op de achterklep wel in daarmee corresponderende prestaties weet om te zetten.

  • Geen grijze muis meer
  • Praktische oplossingen in het interieur
  • Feilloos afgestemd onderstel
  • Prestaties vallen tegen
  • Relatief hoog benzineverbruik
  • Duurder dan de voorganger
140 pk
200 Nm
200 km/h
10,5 s
8,7 (6.4) l/100km
149 g/km
D
22%
€ 20.095
€ 33.258
€ 610 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline

  • Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher

  • Renault Mégane Estate dCi 110 Bose

  • Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG

  • Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2022 - Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

  • 2016 - Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+

  • 2016 - Opel Astra 1.6 CDTi Innovation

  • 2013 - Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo

  • 2012 - Opel Astra GTC OPC

  • 2012 - Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

  • 2010 - Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo

  • 2008 - Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition

  • 2006 - Opel Astra 1.4 Edition

  • 2006 - Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo