2e jeugd
Voor 15 mille rijd je de door ons gereden 1.3hp TS+ de Mazda-showroom uit. Voor dat bedrag krijg je een vlot gelijnde, dynamisch rijdende auto mee, die met onder meer zes airbags, stabiliteitscontrole, climate control en 15 inch lichtmetaal goed in z'n spullen zit. Dat mag ook wel, want de enige losse optie in de prijslijst van de 2 is metallic lak. Wil je bijvoorbeeld elektrisch bedienbare ramen achter, dan zul je de knip ook moeten trekken voor een regen- en lichtsensor en verwarmbare voorstoelen. De meerprijs van 400 euro mag dan weliswaar schappelijk zijn; enigszins merkwaardig blijft het wel. Dat geldt ook voor het feit dat je voor cruise control automatisch vastzit aan de sterkere 1.5. Toch doen de beperkte uitrustingsmogelijkheden niets af aan de kwaliteiten van de vernieuwde compacte Japanner, die met een verder verbeterd onderstel en zuiniger motoren helemaal klaar lijkt voor z'n tweede jeugd en zeker het overwegen waard is als je op zoek bent naar een dynamische compacte auto.
- Rijeigenschappen
- Kek uiterlijk
- Value for money
- Materiaalgebruik
- Hoofdruimte achterin
- Uitrustingsmogelijkheden