Mazda 2 1.3hp TS+

- 4 april 2011

Vlot en lichtvoetig

De 2 is niet alleen een leuke auto om te zien, maar ook om te rijden. Dankzij z'n lage gewicht heeft de 2 z'n kenmerkende lichtvoetigheid behouden en sinds de facelift is 'ie tegelijkertijd ook wat comfortabeler dan z'n voorloper. Sturen doet de kleine Mazda nog altijd erg direct en ook de uit het dashboard stekende pook laat zich met veel gevoel bedienen. De 2 heeft z'n vlotte karakter ook te danken aan de 1.3 High Power onder de kap. De motor pakt mooi vroeg op, hoeft niet al te veel moeite te doen om de lichte Japanner van z'n plek te krijgen en is met een gemiddeld testverbruik van 1 op 18 bovendien erg zuinig. Voor het snellere werk is er ook nog de wat sportiever ogende 1.5 met 102 pk, maar voor dagelijks gebruik zijn de 84 paarden onder de kap van de 1.3 prima op hun taak berekend. Niet alleen in de stad is de compacte en wendbare Japanner in z'n element, maar ook op de snelweg voelt de auto volwassen en solide aan. Bovendien blijft het dankzij goede geluidsisolatie aangenaam rustig aan boord van de 2.

84 pk
121 Nm
172 km/h
13,6 s
5,5 (5.1) l/100km
119 g/km
D
22%
€ 11.250
€ 15.484
€ 284 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Suzuki Swift 1.2 Exclusive

  • Nissan Micra 1.2 Tekna

  • Chevrolet Aveo 1.4 16v LS

  • Dacia Sandero 0.9 TCe 90 Lauréate

  • Peugeot 206+ 1.4 XS

  • 2024 - Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura

  • 2020 - Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury

  • 2015 - Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • 2011 - Mazda 2 1.3hp BiFuel GT-M

  • 2007 - Mazda 2 1.5 Executive

  • 2006 - Mazda 2 1.4i Première