Geruststellend
Vanzelfsprekend is de Sport met luchtvering uitgerust en de comfortverwachtingen liggen dan ook hoog. Toch legt de immer in beweging zijnde koets een nerveus karakter bloot. Zelfs op glad asfalt voel je de Range continu over de weg dribbelen en over zijn lengteas rollen. Trap je het gaspedaal diep in dan duikt de achterzijde, rem je fors af gebeurt het omgekeerde. De vage besturing past dan weer wel bij dit karakter. Zelfs het optionele Adaptive Dynamics maakt van de Sport geen dynamisch sturende auto; slechts het overhellen wordt beperkt. Het onderstel van de Range Rover is offroad wel helemaal in zijn element. Daar waar een X5 of ML al lang over de grond zou schrapen gaat de Sport door zijn forse aanloophoeken verder. Dankzij de luchtvering kun je de Range Rover hoger op zijn poten zetten en met het Terrain Response System en de lage gearing is het praktisch onmogelijk om in diepe modder vast komen te zitten. Een geruststellende gedachte.
2016 - Land Rover Range Rover Evoque TD4 180 HSE
2015 - Land Rover Range Rover SDV6 Hybrid Autobiography
2013 - Land Rover Range Rover Sport 3.0 SDV6 Autobiography Dynamic
2013 - Land Rover Range Rover 5.0 V8 Supercharged Vogue
2013 - Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 Prestige
2012 - Land Rover Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography
2011 - Land Rover Range Rover Evoque Coupé TD4 Prestige
2011 - Land Rover Range Rover 4.4 TDV8 Autobiography
2010 - Land Rover Range Rover V8 Supercharged Autobiography
2008 - Land Rover Range Rover Sport TDV8 HSE