Land Rover Range Rover Sport TDV6 3.0 HSE Luxury

Pawel Piotrowski - 20 februari 2011

Krap zitten

In het interieur zijn de aanpassingen ingrijpender van aard. Door toepassing van fraaiere materialen en een gladdere lay-out is het gehele dashboard naar een hoger niveau getild. Gebleven is de relatief lage zitpositie en het omsloten gevoel dat lijnrecht tegenover het riante interieur van de ‘echte’ Range Rover staat. De familieband met de grote Range is in het interieur sowieso niet echt zichtbaar. De meeste bedieningselementen, het stuur en het instrumentarium zijn uitwisselbaar met die van de Land Rover Discovery. Dat is een logisch gevolg van het feit dat de Range Rover Sport onderhuids grotendeels een Discovery is. Exclusievere materialen, een fijnere afwerking en een veel krapper interieur zorgen wel voor voldoende onderscheid tussen beide modellen. Door de lage daklijn komen waarschijnlijk slechts Wesley en Yolanthe niet in aanraking met het plafond. Een goedmakertje is de riante bagageruimte van 900 liter.

245 pk
600 Nm
200 km/h
9,3 s
10,5 (9.2) l/100km
243 g/km
G
22%
€ 88.900
€ 111.500
€ 2.044 / maand
€ 732 - € 792 / kwartaal
  • BMW X5 xDrive30d High Executive

  • Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4Matic

  • Infiniti FX50 S 5.0 V8 VVEL

  • Audi Q7 3.0 TDI Clean Diesel Pro Line +

  • BMW X6 xDrive35d High Executive

  • Volkswagen Touareg 3.0 TDI R-Line Edition

  • 2016 - Land Rover Range Rover Evoque TD4 180 HSE

  • 2015 - Land Rover Range Rover SDV6 Hybrid Autobiography

  • 2013 - Land Rover Range Rover Sport 3.0 SDV6 Autobiography Dynamic

  • 2013 - Land Rover Range Rover 5.0 V8 Supercharged Vogue

  • 2013 - Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 Prestige

  • 2012 - Land Rover Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography

  • 2011 - Land Rover Range Rover Evoque Coupé TD4 Prestige

  • 2011 - Land Rover Range Rover 4.4 TDV8 Autobiography

  • 2010 - Land Rover Range Rover V8 Supercharged Autobiography

  • 2008 - Land Rover Range Rover Sport TDV8 HSE