Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

Pawel Piotrowski - 2 februari 2011

4Control

Een technisch highlight van de GT-uitvoering is het standaard aanwezige 4Control chassis dat onder meer ook op de fraaie Laguna Coupé zit. Ten opzichte van het klassieke chassis kunnen de achterwielen enkele graden mee- of tegensturen en het resultaat is een directer stuurgevoel en meer stabiliteit. Dat dit niet alleen in theorie werkt blijkt al na de eerste bocht die je met de Laguna neemt. Na het insturen voel je de achterkant daadwerkelijk iets meesturen en dat maakt de grote Estate uiterst wendbaar. Een paar keer steken om een parkeervak in te rijden behoort zodoende bijna tot het verleden. Maar dat is niet het enige grote voordeel. De Laguna GT stuurt zeer direct en is erg vermakelijk om mee te rijden. Bochten aansnijden kan heel exact en ook in de bocht blijft het contact met het asfalt uiterst goed. De stuurbekrachtiging is wel aan de sterke kant en rond de middenstand is de besturing enigszins vaag, maar dat doet slechts in geringe mate afbreuk aan het rijplezier.

170 pk
270 Nm
215 km/h
9,4 s
10,6 (8.7) l/100km
201 g/km
G
22%
€ 29.090
€ 40.557
€ 744 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Fiat Croma 1.9 MultiJet Corporate Premium

  • Subaru Legacy Touring Wagon 2.0D Luxury AWD

  • Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Executive Business

  • Volvo V50 DRIVe 1.6D Start and Stop Momentum Edition II

  • Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

  • 2011 - Renault Laguna Estate 1.5 dCi Série Limitée Exécutive

  • 2009 - Renault Laguna Coupé 2.0 dCI 180 GT

  • 2008 - Renault Laguna Estate 2.0 16v T 170 Initiale

  • 2006 - Renault Laguna 2.0 16v Tech Road Grand Tour