Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

Pawel Piotrowski - 2 februari 2011

Sportieve inslag

Dat de Renault Laguna helemaal geen slechte auto is hebben wij reeds in 2008 geconcludeerd en ook diverse andere media waren gunstig gestemd. Toch bleven de klanten weg. Het valt mij zwaar om hier niet in de gebruikelijke clichés te vervallen, maar de tweede generatie van de Laguna kende nogal wat problemen. Veel problemen. Deze moeilijke tijd ligt alweer lang achter de rug en Renault maakt tegenwoordig betrouwbare auto's. Vertrouwen terugwinnen duurt echter langer dan vertrouwen verliezen. Dat zie je ook terug in het Vlaamse dorpje Doel. Ooit door beleidsmakers van de kaart weggeveegd om ruimte te maken voor de Antwerpse haven, maar door procedurele fouten staan de huizen er nog. De mensen zijn weg, ondanks nieuwe maatregelen om Doel leefbaar te houden. Eenzelfde strategie lijkt Renault voor de Laguna te hebben omarmd. Een nieuwe voorbumper moet hem aantrekkelijker maken, maar dat had de Laguna eigenlijk helemaal niet nodig. Uitgedost als sportieve GT ziet de Estate er dankzij de blauw lak gelikt uit. De donkere velgen misstaan hem niet, maar 'gewone' grijze exemplaren zullen voor de grotendeels zakelijke klanten een meer logische keuze zijn.

170 pk
270 Nm
215 km/h
9,4 s
10,6 (8.7) l/100km
201 g/km
G
22%
€ 29.090
€ 40.557
€ 744 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Fiat Croma 1.9 MultiJet Corporate Premium

  • Subaru Legacy Touring Wagon 2.0D Luxury AWD

  • Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Executive Business

  • Volvo V50 DRIVe 1.6D Start and Stop Momentum Edition II

  • Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

  • 2011 - Renault Laguna Estate 1.5 dCi Série Limitée Exécutive

  • 2009 - Renault Laguna Coupé 2.0 dCI 180 GT

  • 2008 - Renault Laguna Estate 2.0 16v T 170 Initiale

  • 2006 - Renault Laguna 2.0 16v Tech Road Grand Tour