Infiniti FX 30d S Premium

- 15 september 2010

Best straf

Uiteraard is het dieselblok gekoppeld aan een automatische versnellingsbak, in dit geval met zeven trappen. Onder normale omstandigheden schakelt hij comfortabel en merk je de overgangen vrijwel niet. Bij een plotselinge snelheidswisseling of vlot wegrijden vanuit stilstand kent de automaat echter een hinderlijke vertraging. Bij een bewuste inhaalactie is dit nog te ondervangen door zelf met de schakelflippers alvast terug te schakelen, maar bij het verkeerslicht zit er niks anders op dan de Alto naast je enkele meters voorsprong te gunnen. Ondanks dit missertje blijft deze minst krachtige Infiniti toch de sportiviteit van het luxemerk uitdragen. Dat blijkt niet in de laatste plaats uit de behoorlijk stugge demping voor zo’n grote SUV. Des te bijzonderder is het dat je met een schakelaar op de middentunnel het dempende effect nog verder kunt terugbrengen. Leuk om eens een keer gek te doen, maar de stuiterfactor op een keienrit past dan eigenlijk niet echt meer bij het karakter van een auto als deze. Helaas kent de voornoemde knop geen mogelijkheid om in extra demping te voorzien, iets waar voor een lange rit best liefhebbers voor te vinden zullen zijn.

238 pk
550 Nm
212 km/h
8,3 s
9,0 (9) l/100km
238 g/km
G
22%
€ 79.900
€ 91.010
€ 1.669 / maand
€ 562 - € 606 / kwartaal
  • Lexus RX 450h Hybrid AWD President Line

  • Lexus RX 400h Executive

  • Jeep Grand Cherokee 3.6 Overland

  • Lexus RX 450h Luxury

  • Cadillac SRX 3.0 V6 AWD Sport Luxury

  • Subaru Tribeca 3.6 H6 AWD Executive

  • Land Rover Range Rover Sport TDV6 3.0 HSE Luxury

  • 2012 - Infiniti FX Vettel Edition

  • 2012 - Infiniti FX 30d S Premium

  • 2009 - Infiniti FX50 S 5.0 V8 VVEL

  • 2008 - Infiniti FX 35