BMW ActiveHybrid 7 Lang

Pawel Piotrowski - 28 juli 2010

Attenderende schermpjes

In het interieur verwijzen enkel de instaplijsten naar de hybride aandrijftechnologie. Voorts is in het navigatie beeldscherm informatie over de status van de aandrijflijn op te roepen. Net als bij een Toyota Pruis worden daar de verschillende energiestromen weergegeven en toont een grafiek de efficiency van het rijgedrag over de afgelopen vijftien minuten. In de praktijk kijk je daar nauwelijks naar. Meer relevant is een klein schermpje onderin de toerenteller waarin de laadtoestand van de accu wordt getoond. Wanneer men het gas los laat of afremt laten blauw balkjes tevens zien hoeveel remenergie het Brake Energy Regeneration systeem terug naar de accu's stuurt. Al deze kleinigheden attenderen de bestuurder op de verborgen toptechnologie die onmerkbaar haar dienst doet. Want voor de rest is de ActiveHybrid7 ook van binnen vooral een rasechte BMW. Het dashboard is naar de bestuurder gericht en een toonbeeld van materiaalgebruik en afwerking.

450 pk
650 Nm
250 km/h
4,9 s
10,8 (9.4) l/100km
219 g/km
F
22%
€ 139.950
€ 178.241
€ 3.268 / maand
€ 329 - € 376 / kwartaal
  • Lexus LS 600h L President

  • Mercedes-Benz S-Klasse S420 CDI Lang Prestige 7G

  • Audi A8 4.2 TDI Pro Line +

  • Jaguar XJ 5.0 Portfolio LWB

  • Lexus LS 600hL President Line

  • Audi S8 4.0 TFSI quattro Pro Line +

  • Porsche Panamera S Hybrid 3.0 V6

  • Volkswagen Phaeton V8 Highline Lang

  • Audi A8L 6.3 W12 quattro

  • 2016 - BMW 7 Serie 730d xDrive High Executive

  • 2013 - BMW 7 Serie 730d xDrive

  • 2009 - BMW 7 Serie 740i High Executive