Reageren
Reacties
Frank
· 18 juli 2010 om 04:05
Het afwerkingsniveau staat - zeker voor een Italiaan - op een zeer hoog niveau, al kan de Giulietta op dit gebied nog niet helemaal tippen aan de verfijning van de A3 en de Golf
De verfijning van de Golf ligt voor de Italiaan nog wat buiten bereik
Reactie
Wat vind je aan de Golf verfijnd? Ikzelf zou niets kunnen bedenken wat aan een Golf verfijnd of vernieuwend zou kunnen zijn. Dat vind ik meer termen die Alfa Romeo toebehoren. Als Alfa met een auto komt dan is dat niet een oude auto die op een paar details is gefacelift, maar een compleet nieuw model met verfijnde designelementen. Dus je lijkt een beetje in de war met bovenstaad verhaal.
Ik stond eens in Italie met Italianen te praten over autos en de algemene conclusie was dat als je in een Duitse auto gaat zitten je veelal een somber interieur aantreft, zeer behoudend van aard, gelijkend op een auto van 15 jaar terug. Vaak triest van uitstraling.
En Italiaanse autos zoals Alfa hebben vaak een zonnige luxueuse uitstraling met vernieuwde elementen. En de wegligging daar koop je een Alfa voor. Ferrari, Maserati Alfa vallen allemaal onder de Fiat vlag. De Fiatgroep heeft 5 jaar achtereen de formule 1 gewonnen. Dat kan alleen als je kwaliteit levert, anders val je uit. Laten de Duitse merken nu eerst eens de Fiatgroep overtreffen in hetaantal formule 1 zeges voordat ze nog 1 maal de Italianen aanvallen opdat ze geen kwaliteit kunnen leveren.
Duitsers kunnen tot nu toe de Italianen ook op dat vlak niet overtreffen.
De verfijning van de Golf ligt voor de Italiaan nog wat buiten bereik
Reactie
Wat vind je aan de Golf verfijnd? Ikzelf zou niets kunnen bedenken wat aan een Golf verfijnd of vernieuwend zou kunnen zijn. Dat vind ik meer termen die Alfa Romeo toebehoren. Als Alfa met een auto komt dan is dat niet een oude auto die op een paar details is gefacelift, maar een compleet nieuw model met verfijnde designelementen. Dus je lijkt een beetje in de war met bovenstaad verhaal.
Ik stond eens in Italie met Italianen te praten over autos en de algemene conclusie was dat als je in een Duitse auto gaat zitten je veelal een somber interieur aantreft, zeer behoudend van aard, gelijkend op een auto van 15 jaar terug. Vaak triest van uitstraling.
En Italiaanse autos zoals Alfa hebben vaak een zonnige luxueuse uitstraling met vernieuwde elementen. En de wegligging daar koop je een Alfa voor. Ferrari, Maserati Alfa vallen allemaal onder de Fiat vlag. De Fiatgroep heeft 5 jaar achtereen de formule 1 gewonnen. Dat kan alleen als je kwaliteit levert, anders val je uit. Laten de Duitse merken nu eerst eens de Fiatgroep overtreffen in hetaantal formule 1 zeges voordat ze nog 1 maal de Italianen aanvallen opdat ze geen kwaliteit kunnen leveren.
Duitsers kunnen tot nu toe de Italianen ook op dat vlak niet overtreffen.
Theo
· 17 januari 2011 om 15:46
Ohjee, is er op een lange Italiaanse teen gestaan? Ik heb nog nooit een Alfa gereden maar ik lees wel veel en vaak testen. Wat toch vaak naar boven komt zijn rammeltjes en betrouwbaarheid maar daar staat tegenover dat het er meer gelikt uitziet dat is waar. Nou weet ik niet precies hoeveel de geteste uitvoering kost maar volgens mij heb je daar toch wel een R32 voor of GTI van VW en dan praat je toch ook over interessant spul.
Pawel Piotrowski (redacteur):
Gegevens over de testauto kunt u aan de rechterzijde in het 'Testgegevens' kader terugvinden. In dit geval was de prijs van de geteste Alfa Romeo Giulietta € 30.544.