Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir Distinctive

- 18 mei 2010

Gezellige drukte

Alfa Romeo heeft onder de brede liefhebberskring van het merk een reputatie hoog te houden. Beleving en emotie staan bij het merk hoog in het vaandel en dat is in het binnenste van de MiTo niet anders. Wie plaatsneemt in de stevige sportzetels in de kleine Italiaan en de deur achter zich dichttrekt, krijgt gelijk een cockpitgevoel. De vrij diepe zitpositie wordt optisch versterkt door de hoge taillelijn en draagt bij aan een sportief gevoel. Keerzijde van de medaille is het beperkte zicht over wat zich rondom de MiTo afspeelt. Het zicht op het dashboard is daarentegen prima voor elkaar: het ziet er allesbehalve zakelijk uit en het lijnenspel straalt een gezellige Italiaanse drukte uit. De veelvuldig toegepaste carbon- en aluminiuminleg vormt een fraai contrast met het verder wat donkere geheel. De afwerking is op enkele punten weliswaar nog voor verbetering vatbaar, maar laat in grote lijnen een goede indruk achter. Ook het interieur kent een knipoog naar de 8C Competizione: de fraaie klokkenwinkel vertoont vrij grote overeenkomsten met die in Alfa's bloedmooie sportwagen.

135 pk
206 Nm
207 km/h
8,4 s
6,8 (5.6) l/100km
128 g/km
D
22%
€ 17.250
€ 24.400
€ 447 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Ford Fiesta 1.6 Sport

  • Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

  • Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

  • Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion

  • Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive

  • Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure

  • Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

  • Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport

  • Suzuki Swift Sport 1.6

  • Fiat 500S 1.3 MultiJet 95 S

  • Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Connect Edition

  • 2013 - Alfa Romeo MiTo TwinAir Distinctive

  • 2011 - Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm ECO

  • 2008 - Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Sport