Renault Mégane RS

- 8 mei 2010

Renault Sport Monitor

Als krachtbron wordt in de RS een ver doorontwikkelde tweeliter turbomotor gebruikt. De eerder genoemde cijfers verraadden al dat de auto daar rap mee van zijn plek wil, maar het leuke is dat de prestaties door de bestuurder daadwerkelijk gemeten kunnen worden met de Renault Sport Monitor. De diverse meters om je nul-tot-honderd-tijd, opeenvolgende rondetijden of zelfs G-krachten te meten, maken een echte boy-toy van de Mégane. Als in een computerspel wil je steeds je prestaties weer proberen te verbeteren. Het mooie is wel dat je zonder instructeur kan werken aan je techniek aangezien je bijvoorbeeld direct het effect ziet van efficiënt schakelen en het beperken van wielspin bij de start. Dat zijn namelijk precies de punten waar je het het makkelijkst kan laten liggen, doordat de versnellingspook niet echt 'sportief kort' is en omdat het toch lastig blijft om veel vermogen te doseren bij het wegrijden.

250 pk
340 Nm
250 km/h
6,1 s
9,3 (8.4) l/100km
195 g/km
G
22%
€ 31.390
€ 36.567
€ 670 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • BMW 1 Serie 114i Business +

  • Audi A3 1.4 TFSi Attraction Pro Line

  • Honda Civic 2.0i-VTEC Type R

  • Mazda 3 MPS 2.3 DISI

  • Volvo C30 T5 R-Design

  • Hyundai Veloster 1.6 T-GDI i-Catcher

  • Kia pro_cee'd 1.6 CRDI Super Pack

  • Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI

  • Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

  • 2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

  • 2016 - Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line

  • 2016 - Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT

  • 2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line

  • 2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose

  • 2010 - Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique

  • 2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique

  • 2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique

  • 2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège