Van SUV naar cross-over
De populariteit van de SUV is de laatste tijd niet bepaald groter geworden. Hyundai wapent zich tegen de tegenstander met het feit dat de ix35 is gebaseerd op het cross-over segment. Dat resulteerde in een acht centimeter langere, twee centimeter bredere en drie centimeter lagere carrosserie ten opzichte van de Tucson. Het front oogt behoorlijk chaotisch. Vanuit de koplampen loopt de belijning echter vloeiend door naar achteren. De scherp gelijnde flanken geven de Hyundai een eigen en toch stoer gezicht zonder er een terreinbeul van te maken. Aan de achterzijde overheerst rust, hierdoor oogt de ix35 aan deze kant weer niet heel spannend. In het algemeen is de ix35 toch een stuk agressiever gelijnd dan zijn voorganger. Ook aan de details hebben de Koreanen gedacht, zo vinden we LED-knipperlichten in de buitenspiegels en een subtiele spoiler boven de achterklep. De gereden StyleVersion is als extra voorzien van donker getinte beglazing achter de B-stijl, en 17 inch lichtmetaal, want het oog wil ook wat.