Nissan 370Z

Michel van Breugel - 7 december 2009

Schot in de roos

De 370Z is een prima aanvulling op de GT-R die Nissan eerder dit jaar op de markt zet. Nu heeft het merk twee echte volbloed sportwagens, daar kunnen ze best trots op zijn. Toch is de 370Z van een heel ander kaliber, meer een allemansvriend. Op het eerste gezicht tenminste, de rijervaringen leren dat de 370 wel degelijk twee verschillende gezichten kan opzetten. Dit is echter de charme van deze sportwagen, waar niet iedereen altijd op zit te wachten. Een goede opvolger van de 350Z is het zeker, de 370 is strakker, heeft meer vermogen, en toch minder listig als zijn voorganger. Daarnaast bied hij een praktischere bagageruimte en start de catalogusprijs op eenzelfde niveau. Dit niveau is overigens een hele andere discussie, geen enkel ander automerk kan eenzelfde vermogend model voor deze prijs aanbieden. Zo is ons testexemplaar van alle optionele zaken voorzien en mag voor € 66.395,- de showroom verlaten. Geduchte concurrenten, zoals de Audi TT RS en Porsche Cayman, gaan richting de ton. De 370Z is een schot in de roos met zijn fraaie voorkomen, bergen rijplezier en redelijke prijskaartje.

  • Perfecte stoelen
  • Zeer veel rijplezier voor het geld
  • ESP laat je erg ver gaan
  • ESP laat je erg ver gaan
  • Onoverzichtelijke koets
  • Harde demping voor dagelijks gebruik
331 pk
366 Nm
250 km/h
5,6 s
13,3 (9.6) l/100km
247 g/km
G
22%
€ 59.400
€ 66.395
€ 1.217 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Audi TT 3.2 S-tronic quattro Pro Line

  • Infiniti G37S Coupé

  • BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive

  • Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C180 BlueEFFICIENCY

  • Audi A5 3.0 TDI quattro Pro Line

  • Audi S5 4.2 FSI quattro Pro Line

  • Renault Laguna Coupé 2.0 dCI 180 GT

  • Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6

  • 2013 - Nissan 370Z Roadster 3.7

  • 2010 - Nissan 370Z Roadster 3.7 V6