Mooi blauw is niet lelijk
Het was een open deur geweest om dit relaas te beginnen met zinnen over ontwerper Giugiaro, de Geneefse autotentoonstelling van 2002 en de open monden die het studiemodel Brera destijds opleverde. Toch is een link naar dat moment makkelijk aan te brengen, aangezien het huidige productiemodel nog steeds veel – zo niet alleen maar – positieve reacties oplevert. Een van de meest opvallende kenmerken aan deze Brera is wellicht de lakkleur. Welke kleur had immers de laatste Brera die u tegenkwam? En die daarvoor? Ze zijn inderdaad negen van de tien keer rood. Dit Blu Misano lijkt de aandacht van omstanders nog meer op te eisen dan een rode lakkleur. Nog meer, want met designhoogstandjes als de klassieke grille, de ‘losse pitten’ in de koplampen en vier rechthoekige uitlaten blijft de Brera na al die jaren nog steeds een blikvanger.
Naast de kleur en het standaard al stijlvolle, sportieve uiterlijk, doet het Turismo Internazionale-pakket er voor het uiterlijk nog een klein schepje bovenop. Sinds de update vorig jaar, waar de Brera ook al flink lichter werd, is de optie Ti aan te vinken bij het bestellen. Hiermee krijg je onder andere dikke negentien inch wielen met rode remklauwen onder je Brera. Diverse Ti-logo’s sieren verder het exterieur.