Geen concessies
Op het eerste oog verraadt natuurlijk de ecoFLEX-badge dat het hier een zuinige variant van de Insignia betreft, maar er hebben optisch meer wijzigingen plaatsgevonden. Met name om de luchtweerstand te reduceren. Zo zijn de lamellen in de grille deels gedicht, ligt de auto dichter op het wegdek en is er een lip onder de voorbumper geplaatst. Buiten het gezichtsveld zijn aan de onderkant van de auto afdekkingen geplaatst om onnodige luchtwervelingen te voorkomen met een zo vlak mogelijke bodem. Uiteraard staat de auto op brandstofbesparende banden.
Het klinkt allemaal heel ingrijpend, maar uiteindelijk zijn de wijzigingen geen van allen gezichtsbepalend. En dat willen we natuurlijk het liefst. Zuinig rijden willen we allemaal wel - al is het maar om de financiƫle voordelen - maar uiteindelijk is de groep die daarvoor serieuze concessies wil doen maar klein. Gelukkig blijft de Insignia met al deze maatregelen nog steeds de stijlvolle zakensedan zoals we al constateerden toen we eerder met de Insignia kennismaakten.