Infiniti G37S Coupé

Harold Rolloos - 24 maart 2009

Voorin goed, achterin beperkt

Wie overweegt deze Infiniti aan te schaffen, kan kiezen uit vier verschillende soorten inrichtingen van het interieur. De G37S Coupé die wij rijden is voorzien van 'Leather Graphite + Washi Aluminium', zwart leer en strips van aluminium door de auto heen. Wat ons betreft past dit het best in bij de witte exterieurkleur. We nemen plaats op de bestuurdersstoel en het voorportier valt met een lekkere doffe klap dicht. De fijn zittende zetel is op alle mogelijke manieren elektrisch te verstellen, zelfs de zijwangen kun je met een knop naar je lichaam toe halen of van je af laten glijden. Ideaal dus voor een auto als deze Coupé, die verder standaard beschikt over een elektrisch schuif/kanteldak.

De cockpit van deze Japanner ziet er helder en duidelijk uit. De paarse gloed die door de klokken loopt is een van de kenmerken van Infiniti en in het midden vinden we de boordcomputer. Het elektrisch in hoogte en diepte te verstellen stuurwiel past goed bij deze sportieve auto. Het is niet te groot en voelt prettig aan. De stuurwielbediening voor de audio - het optionele Bose Premium Sound System - en cruise control kennen we uit de Nissan Murano, evenals veel andere knoppen die we op het dashboard aantreffen en het birdview navigatiesysteem. Een tegenvaller is de afwerking rond dit scherm; het is namelijk keihard plastic. Een ander punt dat afdoet aan het hoogwaardige gevoel zijn de knoppen voor de raambediening, die tien jaar geleden ook al gebruikt werden in Japanse auto's.

In een coupé weet je op voorhand dat er achterin niet veel ruimte aanwezig is. Maar in vergelijking met bijvoorbeeld de BMW 3 Serie Coupé of Audi A5 is het op de achterbank extreem krap en behelpen. Beenruimte is er nauwelijks en ook met de hoofdruimte komen wij Hollanders in de problemen. Iemand van 1.85 meter moet zijn hoofd naar beneden buigen en zit dan nog met de kruin tegen het plafond, waardoor alleen kinderen tot een jaar of twaalf er goed kunnen zitten. De schuin aflopende daklijn heeft ook consequenties voor de bagageruimte. Er kan slechts 275 liter mee. Een gelukje voor de golfers onder ons, de ruimte is zo gemaakt dat er een golftas over de breedte in kan...

320 pk
360 Nm
250 km/h
5,8 s
12,5 (10.6) l/100km
248 g/km
G
22%
€ 56.950
€ 70.090
€ 1.285 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • BMW 3 Serie Coupé 325i High Executive

  • Nissan 370Z

  • Audi TT 3.2 S-tronic quattro Pro Line

  • Nissan 350Z

  • Audi A5 3.0 TDI quattro Pro Line

  • Audi S5 4.2 FSI quattro Pro Line

  • Porsche Cayman 2.7

  • Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C180 BlueEFFICIENCY

  • 2012 - Infiniti G37x 3.7 VVEL S

  • 2010 - Infiniti G37 Cabrio GT Premium

  • 2009 - Infiniti G37S