Sportief gevoel
De rijeigenschappen passen goed bij het stoerdere front van de nieuwe Colt. De 93 pk sterke motor presteert ruim voldoende. Op ieder gewenst moment heeft de Colt genoeg reserve om een versnelling in te kunnen zetten. Wanneer je het zuinig rijden even laat voor wat het is, is de Colt lekker snel van zijn plek te krijgen. Daarnaast gaat de kaars niet ineens uit, wanneer je op hoge snelheid over de snelweg zoeft. Een vlotte inhaalactie is ook dan geen enkel probleem.
Het sturen gaat net iets zwaarder dan gemiddeld en de vering is net wat stugger dan gemiddeld in zijn klasse. Daarmee voelt de Colt zelfs sportief aan. Een prima handling en goede wegligging passen prima in dat straatje. Een dikke voldoende voor deze kleine Colt op dat vlak dus. Het schakelen valt daarbij helaas uit de toon. Het verloopt erg hakerig en gaat gepaard met weinig aansprekende geluiden. Het doet helaas afbreuk aan het goede kwaliteitsgevoel van het rijden in deze Colt, het is jammer dat het schakelen niet gepaard gaat met wat meer souplesse.
Voor het milieubewust schakelen worden overigens adviezen gegeven in het display van de boardcomputer. Het pijltje dat daarbij gebruikt wordt is echter zo klein, dat het met geen mogelijkheid vanuit je ooghoeken te zien is. Je zal echt bewust een blik moeten werpen tussen de tellers. Natuurlijk vraagt zuinig rijden bewustwording, maar enig gemak hierbij zou prettig zijn. Als er bij wijze van spreken gebruik gemaakt zou zijn van een groen of rood ledje, zou je al beter opmerken wanneer de hint gegeven wordt.