Slot
De Renault Laguna Phase II is nog steeds een uiterst comfortabele lange-afstandsrijder. De kleine aanpassingen aan interieur, exterieur en onderstel hebben ervoor gezorgd dat de Laguna weer goed mee kan met de concurrentie. Vooral het sleutelen aan het onderstel heeft het model goed gedaan, de vergelijking met de concurrentie is niet zo gek meer op dit gebied. Waar het model zich qua leeftijd voor een deel laat kennen is de beenruimte achterin en de afwerkingskwaliteit van het interieur. Voor de zakelijke rijder zal het uitgebreide uitrustingsniveau van de auto verleidelijk zijn, aangezien hier ook nog eens een verhoudingsgewijs aantrekkelijk prijskaartje aan vastzit.
De geteste uitvoering van de Laguna Grand Tour gaat voor €28.495,- weg. Het optionele navigatiesysteem gaat samen met een upgrade van het audiosysteem voor een zeer aantrekkelijke €495,-. Een concurrent met een vergelijkbaar uitrustingsniveau en een vergelijkbaar comfortniveau is moeilijk leverbaar voor dit totaalbedrag. Hiervoor moet bijvoorbeeld georiënteerd worden op de Kia Magentis en de technisch gelijke Hyundai Sonata. Zowaar een zeer interessante optie voor de op comfort gerichte automobilist in de middenklasse, de vernieuwde Renault Laguna.
- Uitrustingsniveau
- Uiterst comfortabel
- Veilig weggedrag
- Aangrijpingspunt remmen
- Beenruimte achterin
- Trekkracht onderin