Abarth 500 1.4 16v T-Jet

- 13 november 2008

Aangedikt

Het uiterlijk van de 500 is uiteraard flink aangedikt. En wel in letterlijke zin. De bumperpartij en skirts geven de auto een stoere aanblik. De voorbumper komt een flink stuk naar voren en is natuurlijk met een knipoog naar het verleden gestileerd, al is de luchtinlaat nu wel één met het geheel. Samen met de skirts is de auto optisch nog meer verlaagd dan de 20 mm die daadwerkelijk fysiek is doorgevoerd ten opzichte van een standaard 500. Aan de achterzijde vallen de dikke uitlaten aan weerszijden op met centraal in de bumper een soort diffusor. Aan de dakrand is tenslotte een spoiler bevestigd die het ongetwijfeld goed gaat doen in het aftermarketcircuit.

Net als de Grande Punto is de 500 rijkelijk voorzien van Abarth-badges, schorpioenen en bestickering. Leuke opties die de auto zeker niet misstaan, maar het ligt er erg dik bovenop dat hier de marges voor de dealer uit moeten komen. Schrik niet, de schorpioen op de motorkap doet 80 euro en de striping kost - met de spiegelkappen samen weliswaar - zelfs 275 euro. Maar goed, de stickers zijn tegenwoordig wel het enige dat aan de auto geplakt wordt. De huidige Abarth 500 is niet meer een geknutselde variant van de gewone 500, zoals dat vroeger was. Het uiterlijk van het autootje is goed in balans en combineert de begerenswaardige eigenschappen van de 500 met een even aantrekkelijke sportieve touch.

135 pk
206 Nm
205 km/h
7,9 s
7,7 (6.5) l/100km
155 g/km
G
22%
€ 21.990
€ 25.345
€ 465 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • 2016 - Abarth 595C 1.4 T-Jet 180 Competizione