Reageren
Reacties
HarryM
· 15 september 2008 om 22:02
Snap dat van die immense kleurverschillen niet...
Is de auto niet egaal gespoten?
In de praktijk lijkt de 1.4mpi bij 120kmh iets teveel toeren te maken, kan dat bevestigen, de 1.5dci in mijn Logan is iets stiller en draait dan 2750 rpm.
Het design is er wat mij betreft flink op vooruit gegaan, smaken verschillen zo zie je maar...
Prima test verder, groeten.
Is de auto niet egaal gespoten?
In de praktijk lijkt de 1.4mpi bij 120kmh iets teveel toeren te maken, kan dat bevestigen, de 1.5dci in mijn Logan is iets stiller en draait dan 2750 rpm.
Het design is er wat mij betreft flink op vooruit gegaan, smaken verschillen zo zie je maar...
Prima test verder, groeten.
GinoD
· 18 september 2008 om 09:42
Zelf rij ik een Sandero 1.4 Lauréate. De genoemde missers qua ergonomie kloppen. De stoel is in de Lauréate gelukkig beter. Hij is verstelbaar in hoogte en er zit een lendensteun verstelling op. Ook het stuur is verstelbaar (alleen in hoogte).
De 1.4 is geen snelheidsmonster, maar het verbruik herken ik niet, gemiddeld zit ik op een verbruik van 6,5l / 100 km (=1:15). Niet super, maar ook niet slecht. Zelf vind ik het qua trillen bij lage toeren allemaal wel meevallen, maar hiervoor had ik een Astra diesel . Ook het nieuwe rijden gaat zonder problemen, mits je niet als eerste bij de stoplichten weg wilt zijn (maar dan moet je ook niet een 1.4 nemen).
De kleurverschillen herken ik niet. Het kunsstof en plaatwerk wijken niet af qua kleur, dus wat hier bedoeld word?
De totale kwaliteit van deze auto komt aardig overeen met dan andere auto die ik nog heb en dat is een Kangoo dCi uit 2003. Sterker, veel bedieningselementen zijn zelfs hetzelfde. Gezien de weinige problemen met die auto was dat ook een van de redenen om voor deze (nieuwe) auto te kiezen.
De 1.4 is geen snelheidsmonster, maar het verbruik herken ik niet, gemiddeld zit ik op een verbruik van 6,5l / 100 km (=1:15). Niet super, maar ook niet slecht. Zelf vind ik het qua trillen bij lage toeren allemaal wel meevallen, maar hiervoor had ik een Astra diesel . Ook het nieuwe rijden gaat zonder problemen, mits je niet als eerste bij de stoplichten weg wilt zijn (maar dan moet je ook niet een 1.4 nemen).
De kleurverschillen herken ik niet. Het kunsstof en plaatwerk wijken niet af qua kleur, dus wat hier bedoeld word?
De totale kwaliteit van deze auto komt aardig overeen met dan andere auto die ik nog heb en dat is een Kangoo dCi uit 2003. Sterker, veel bedieningselementen zijn zelfs hetzelfde. Gezien de weinige problemen met die auto was dat ook een van de redenen om voor deze (nieuwe) auto te kiezen.
mcvjournaal
· 5 oktober 2008 om 13:42
Veel meer nieuws over de Sandero en de MCV vindt je op: www.mcvjournaal.punt.nl
Ger
· 11 november 2008 om 15:32
Dé Dacia gebruikers internetsite van Nederland vindt je hier: http://www.dacialoganmcv.nl/
Het allerlaatste Dacia nieuws, tips, oplossingen... Afijn: alles dus.
Het allerlaatste Dacia nieuws, tips, oplossingen... Afijn: alles dus.
H. van der Meer
· 22 november 2008 om 00:35
Tsja...., ik heb dus eerst een proefrit gereden in een Sandero 1.6 Laureate en nu lees ik deze test.
Het gaat hier over de 1.4 versie, maar ik kan me in veel opmerkingen helemaal niet herkennen.
Ik zat prima in de stoelen, (veel beter in de Kia C'eedstoel waar ik daarvoor in had gereden) vond de auto niet "wollig" sturen en de remmen waren mijns inziens uitstekend. Kleurverschillen niet gezien, en het schakelen ging juist soepeltjes. Ik heb een snelwegrit gereden, maar ook slingerweggetjes genomen. Wat me inderdaad wel opviel was de geluidproductie van de motor, maar die begon pas bij 125 km p/u van zich laten horen. Maar dit zal ongetwijfeld verschillend zijn met de 1.4 versie. Kortom ik was heel tevreden, sterker nog: ik heb een Sandero besteld! En ik kijk er naar uit!
Het gaat hier over de 1.4 versie, maar ik kan me in veel opmerkingen helemaal niet herkennen.
Ik zat prima in de stoelen, (veel beter in de Kia C'eedstoel waar ik daarvoor in had gereden) vond de auto niet "wollig" sturen en de remmen waren mijns inziens uitstekend. Kleurverschillen niet gezien, en het schakelen ging juist soepeltjes. Ik heb een snelwegrit gereden, maar ook slingerweggetjes genomen. Wat me inderdaad wel opviel was de geluidproductie van de motor, maar die begon pas bij 125 km p/u van zich laten horen. Maar dit zal ongetwijfeld verschillend zijn met de 1.4 versie. Kortom ik was heel tevreden, sterker nog: ik heb een Sandero besteld! En ik kijk er naar uit!
Danny
· 22 maart 2009 om 21:05
ik vraag mij af, ben je niet beter af met een jonge 2dehands, bijvoorbeeld een Polo 1.4tdi of een 1.2 voor rond de €10.000 i.p.v. een sandero of logan ? Een pak meer comfort, rijplezier, looks en tenminste een kwaliteitsgevoel. En je achteraf gaat die weer vlot van de hand.
Ik snap het soms niet de redenering. Over een periode van 5 jaar betaal je incl. restwaarde net evenveel, maar ondertussen heb je wel 5 jaar met een mindere wagen gereden.
Ik snap het soms niet de redenering. Over een periode van 5 jaar betaal je incl. restwaarde net evenveel, maar ondertussen heb je wel 5 jaar met een mindere wagen gereden.
Bob
· 5 mei 2009 om 11:30
@ Danny; Heb Jij een 2de hands auto kunnen vinden van 10000 E met een redelijke kilometerstand van minder dan 1 jaar oud??? Want dan wil ik dat adresje wel graag hebben.
Ik zeg niet dat ik fan ben van deze auto, maar je krijgt nergens een ruimere nieuwe auto voor dit bedrag!
Ik zeg niet dat ik fan ben van deze auto, maar je krijgt nergens een ruimere nieuwe auto voor dit bedrag!
ge pieterse
· 19 mei 2009 om 15:31
Halo
in okotver 2008 hebben de Sandero Laureate
1.4 aangeschaft. Wij zijn er zeer tevreden over.
Een auto waar we wij de kleinkinderen ruimschoots
in kunnen meenemen. De Lijn van de auto is mooi
vooral de voorkant met de mooi koplampen.Diverse keren kwamen mensen zeer belangstellend
vragen, hoe de auto bevalt en of hij ruim genoeg is.
in okotver 2008 hebben de Sandero Laureate
1.4 aangeschaft. Wij zijn er zeer tevreden over.
Een auto waar we wij de kleinkinderen ruimschoots
in kunnen meenemen. De Lijn van de auto is mooi
vooral de voorkant met de mooi koplampen.Diverse keren kwamen mensen zeer belangstellend
vragen, hoe de auto bevalt en of hij ruim genoeg is.
Wilbert Schoenmaker
· 18 juni 2009 om 08:51
Hallo,
Rij nu een jaar in de sandero 1.4 laurate ik heb er 14000 kilometer op zitten en deze auto bevalt me perfect in een jaar tijd nog geen garage gezien terwijl je bij veel andere nieuwe auto,s veel kinderziekten hebt hier zit een maar aan omdat deze moter al veel getest is in de renault modellen maar het is wel zo je koopt geen nieuwe auto om in de garage te staan.
Kort samengevat:
Goede stoelen[lange afstanden meegereden]
Veel ruimte
Gemiddeld 1:14
zeer goede prijs
Kijk uit naar het nieuwe model als deze uitkomt?
Groeten Wilbert
Rij nu een jaar in de sandero 1.4 laurate ik heb er 14000 kilometer op zitten en deze auto bevalt me perfect in een jaar tijd nog geen garage gezien terwijl je bij veel andere nieuwe auto,s veel kinderziekten hebt hier zit een maar aan omdat deze moter al veel getest is in de renault modellen maar het is wel zo je koopt geen nieuwe auto om in de garage te staan.
Kort samengevat:
Goede stoelen[lange afstanden meegereden]
Veel ruimte
Gemiddeld 1:14
zeer goede prijs
Kijk uit naar het nieuwe model als deze uitkomt?
Groeten Wilbert
Rene Kroon
· 27 juli 2009 om 17:14
Hoi,
Ik heb vandaag een Sandero Ambiance gekocht (besteld) met 1.2 motor. Ik heb 1 uitgebreide proefrit gemaakt, maar meer ervaring heb ik nog niet.
In tegenstelling tot de gegevens in de test, vind ik de stoelen uitstekend zitten! Ik heb tot nu toe vanaf 2002, 200.000 km in een clio 1.4 gereden. de stoelen zijn hier echt veel minder van. Ik ben trouwens 1.70m. Dit kan ook veel invloed hebben, want ik vind (nieuwe) Mercedesen en BMW's bijvoorbeeld slecht zitten. Veel te grote stoelen voor mijn postuur.
Ik ben het met de geluidsproductie op de snelweg eens wat betreft de motor, al vind ik het niet dramatisch. Het brommen onder 1500tpm is mij niet opgevallen. De banden en windgeruis vond ik wel meevallen. Misschien hebben ze wat verbeterd tov de eerst geleverde modellen?
Ik vind het uiterlijk wel mooi en dus niet onsamenhangend.
Schakelen en koppelen gaat in de 1.2 verrassend goed. Zal wel een andere bak zijn dan in de oudere 1.4.....
Pluspunten:
+ ruimte
+ zit
+ comfort
+ Alles voelt degelijker aan dan je verwacht voor zo'n prijs.
Minpunten
- ruitenwissers (rechterkant reikt niet ver genoeg)
- geluidsdemping
- Sponsig stuurgedrag
René.
Ik heb vandaag een Sandero Ambiance gekocht (besteld) met 1.2 motor. Ik heb 1 uitgebreide proefrit gemaakt, maar meer ervaring heb ik nog niet.
In tegenstelling tot de gegevens in de test, vind ik de stoelen uitstekend zitten! Ik heb tot nu toe vanaf 2002, 200.000 km in een clio 1.4 gereden. de stoelen zijn hier echt veel minder van. Ik ben trouwens 1.70m. Dit kan ook veel invloed hebben, want ik vind (nieuwe) Mercedesen en BMW's bijvoorbeeld slecht zitten. Veel te grote stoelen voor mijn postuur.
Ik ben het met de geluidsproductie op de snelweg eens wat betreft de motor, al vind ik het niet dramatisch. Het brommen onder 1500tpm is mij niet opgevallen. De banden en windgeruis vond ik wel meevallen. Misschien hebben ze wat verbeterd tov de eerst geleverde modellen?
Ik vind het uiterlijk wel mooi en dus niet onsamenhangend.
Schakelen en koppelen gaat in de 1.2 verrassend goed. Zal wel een andere bak zijn dan in de oudere 1.4.....
Pluspunten:
+ ruimte
+ zit
+ comfort
+ Alles voelt degelijker aan dan je verwacht voor zo'n prijs.
Minpunten
- ruitenwissers (rechterkant reikt niet ver genoeg)
- geluidsdemping
- Sponsig stuurgedrag
René.
sandra
· 17 augustus 2009 om 10:42
Ik zou graag het verschil willen weten van een 1.2 en een 1.4
Ik sta op het punt een sandero aan te schaffen maar hoor zo hier en daar opmerkingen over het bovenstaande.
Is 1.2 echt traag ?
Ik sta op het punt een sandero aan te schaffen maar hoor zo hier en daar opmerkingen over het bovenstaande.
Is 1.2 echt traag ?
monique
· 17 augustus 2009 om 22:04
@Sandra
Wij hebben ook een sandero laureate 1.2 gekocht.
wij hebben er ook een proefrit in gemaakt ook in de 1.4.
Volgens ons rijd het allebei goed je moet alleen niet als eerst weg willen zijn bij een verkeerslicht.
als je je aan alle regels houd zoals ze hier gelden dan rijd hij perfect.
Wij hebben ook een sandero laureate 1.2 gekocht.
wij hebben er ook een proefrit in gemaakt ook in de 1.4.
Volgens ons rijd het allebei goed je moet alleen niet als eerst weg willen zijn bij een verkeerslicht.
als je je aan alle regels houd zoals ze hier gelden dan rijd hij perfect.
Cor
· 31 augustus 2009 om 13:43
Na heel wat auto's te hebben bekeken en uitgeprobeerd in de priijsklasse tot ruim 10 mille, was de verbazing groot toen we in de Sandero stapten. Ruim, degelijk, een lekker hoge zit, geen onnodige franje en poespas maar logische functionaliteit en een no-noncence uitstraling. Absoluut geen koekblik gevoel als je hierin stapt maar een volwaardige auto, terwijl je een budgetdoosje verwacht voor deze prijs. Staat op volwassen 15 inch wielen en is uitgerust met staandaard ABS en airbags voorin. Wij hebben gekozen voor de meest luxe Laureate uitvoering met veel extra's (computer, electrische ramen, spiegels etc.) in metallic zilver en als extra's het airco + radio CD-pakket voor 495,- (hoe kan het voor die prijs) en een achterspoiler + armsteun tussen de voorstoelen. De relatief zuinige 1.2 16 kleppen Renaultmotor van onze uitvoering levert een vermogen van 75 PK en dat is voldoende om goed mee te kunnen komen in het verkeer en het kentekengewicht is 950 kg, zit dus in een redelijk voordelige belastingschaal. Bovendien is energieklasse B toegekend, voor zakelijk rijden betekent dat 20% bijtelling i.p.v. 25%. Met een catalogusprijs van 10.095,- is dat nog geen 169 euro bijtelling per per maand, wie doet je wat? En dan ook nog eens 3 jaar volledige garantie, tot 5 jaar uit te breiden door 425 euro bij te betalen (Binnen een jaar na aanschaf). We overwegen dat te doen, hoewel het risico dat er wat ernstigs stuk gaat niet zo groot is omdat de auto is gebouwd met veel reeds beproefde Renault onderdelen. Kleurverschil is ons niet opgevallen, de stoelen in de onze zitten perfect en ook de remmen werken uitstekend. De koppeling gaat zeer licht en schakelen gaat ook heel makkelijk en precies. Kennelijk is er tov het geteste model e.e.a. aangepast in de productie. Wij zijn in elk geval zeer tevreden met onze aanschaf en raden iedereen die niet teveel geld wil uitgeven voor een auto aan, in elk geval ook eens naar de Renault/Dacio Sandero te gaan kijken.
maggie
· 5 september 2009 om 19:58
Wij hebben ook een testritje gemaakt en wij vonden het eem mooie auto, fijne instap veel ruimte
Alleen de deurklinken vond ik zo iel, hebben andere hier ook een mening over?
Alleen de deurklinken vond ik zo iel, hebben andere hier ook een mening over?
bert
· 11 september 2009 om 18:18
heb in 2009 een nieuwe sandero 1.2 /16 klepper
gekocht ben erg tevreden maakt inderdaad wat gauw
veel rpm"s maar niet overdreven veel lawaai
ik rij tussen rustig en vlot toch haal ik een op 17
mooie eenvoudige toch volledige auto maar als ik elke dag van groningen naar amsterdam moest zou ik wel een andere zwaardere of diesel kopen
gekocht ben erg tevreden maakt inderdaad wat gauw
veel rpm"s maar niet overdreven veel lawaai
ik rij tussen rustig en vlot toch haal ik een op 17
mooie eenvoudige toch volledige auto maar als ik elke dag van groningen naar amsterdam moest zou ik wel een andere zwaardere of diesel kopen
H. van der Meer
· 25 oktober 2009 om 10:32
Ik heb ook gereageerd op 22 november 2008, nu zijn we 11 maanden verder.
Wij hebben in januari 2009 onze Sandero in ontvangst kunnen nemen.
Inmiddels bijna 14000 km mee gereden.
Gemiddeld verbruik met de 1.6 liter motor 1 op 14,2.
Ik rij niet sloom, maar wil ook niet als eerste weg bij de verkeerslichten, als je dat wil moet je een ander merk kopen.
Wat ik wel wil is een auto die betrouwbaar is, daar heeft de Sandero tot dit moment prima aan voldaan!
Ik vind de stoelen nog steeds prima zitten en kan nog steeds genieten van een ritje in mijn Sandero!
Inmiddels zijn er wel meer uitvoeringen bij gekomen, zo is er een 1.4. op LPG leverbaar vanaf de fabriek en is er een 1.5 dci diesel en de door andere reacties genoemde 1.2.
Wij hebben in januari 2009 onze Sandero in ontvangst kunnen nemen.
Inmiddels bijna 14000 km mee gereden.
Gemiddeld verbruik met de 1.6 liter motor 1 op 14,2.
Ik rij niet sloom, maar wil ook niet als eerste weg bij de verkeerslichten, als je dat wil moet je een ander merk kopen.
Wat ik wel wil is een auto die betrouwbaar is, daar heeft de Sandero tot dit moment prima aan voldaan!
Ik vind de stoelen nog steeds prima zitten en kan nog steeds genieten van een ritje in mijn Sandero!
Inmiddels zijn er wel meer uitvoeringen bij gekomen, zo is er een 1.4. op LPG leverbaar vanaf de fabriek en is er een 1.5 dci diesel en de door andere reacties genoemde 1.2.
J Kokmeijer
· 3 december 2009 om 14:14
Ik heb een Dacia Logan Diesel en ben daar zeer tevreden over bij 100 KM 1 0p 22.
Wij hebben een Sandero Laurete 14 LPG besteld en wij zouden dit niet hebben gedaan als hij ons niet zo goed was bevallen,ook de inruil prijs waren wij zeer tevreden
Wij hebben hem besteld bij Terwolde in Hoogeveen
Wij hebben een Sandero Laurete 14 LPG besteld en wij zouden dit niet hebben gedaan als hij ons niet zo goed was bevallen,ook de inruil prijs waren wij zeer tevreden
Wij hebben hem besteld bij Terwolde in Hoogeveen
G van Dijk
· 11 december 2009 om 17:20
Ik overweeg om een Dacia Sandero te kopen. Niet heel serieus, maar de enige nieuwe auto onder de 10.000 euro die een beetje ruimte biedt aan iemand van mijn postuur (1.90 en 100 kilo) is de Tata Indica (lijkt een beetje op een oud model Swift), die je dan voor bijna 9000 euro in Italië moet gaan halen. En die Tata, daar wil je nog niet dood in gevonden worden, zo lelijk. De kans dat je er dood in gevonden wordt, lijkt me trouwens ook reëel.
Nee, geef mij maar een Dacia.
Nee, geef mij maar een Dacia.
Cees G.
· 5 januari 2010 om 13:42
Dacia verdient met de Logan en de Sandero een goede waardering. De motoren zijn beproefd, afwerking zal hier en daar niet zo zijn als bij veel duurdere auto's maar da's normaal. Een occasion van EURO 10000 alle VW, mmmm, niet doen: die VW kwaliteit is inderdaad een kwaliteitsgevoel maar daadwerkelijke kwaliteit? Consumentenonderzoeken geven al jaren aan dat het met die daadwerkelijke kwaliteit met VW wat tegenvalt! Veel komen de huisige VW's voor in de pechstatistieken...zelf heb ik zowel een Polo als een Golf nieuw gekocht, nooit zoveel ellende gehad op onverwachtse momenten en op onverwachtse onderdelen. Heb je rond de 10 mille te besteden: koop zo'n Sandero. Renault bouwt uitstekende motoren, de afwezigheid van nutteloze electronica boezemt alleen maar nog meer vertrouwen in!
Bolhuis
· 13 januari 2010 om 16:47
De Dacia een heerlijke No Nonses Auto.Wij zijn er zeer te vreden over. Vorige Auto Skoda Fabia. De 1.2Dacia doet daar niet voor onder.
Peter
· 23 januari 2010 om 00:26
Ben vandaag de trotse bezitter geworden van een nieuwe Dacia Sandero 1.2 Sta er nog steeds versteld van dat je voor zo weinig geld zo'n complete auto kunt kopen. Mijn vorige auto was een Hyundai Excel 1.3 welke ik 10 jaar geleden ook nieuw heb gekocht. Voor deze auto heb ik 10 jaar geleden hetzelfde betaald als wat ik nu ook voor de Dacia betaald heb! Als deze Dacia Sandero net zo goed is mag ik niet klagen. Ik het volste vertrouwen erin dat dit goed gaat komen. Er kunnen voor sommige mensen wel wat minpunten zijn maar ik kan er goed mee leven.
Voor een dubbeltje kan je ook niet eerste rang zitten alhoewel ik die eerste rang positie wel ervaar! Een dure merk auto kan overigens net zo goed kapot gaan.
Voor een dubbeltje kan je ook niet eerste rang zitten alhoewel ik die eerste rang positie wel ervaar! Een dure merk auto kan overigens net zo goed kapot gaan.
Peter
· 23 januari 2010 om 00:35
Ik heb er het volste vertrouwen in!
Ron
· 10 mei 2010 om 09:02
SUPERAUTO
walther
· 23 juni 2010 om 15:43
Heb de eerst 400km. op de teller staan,
prima auto!!!
geen gebreken, en laat die andere allemaal maar meer betalen
vriendelijke groet
walther
prima auto!!!
geen gebreken, en laat die andere allemaal maar meer betalen
vriendelijke groet
walther
RexBlunt
· 24 oktober 2011 om 00:59
Natuurlijk is deze auto geen Maybach ,maar wat een lekker autootje voor dat geld. Ik heb met deze oostblokauto echt geen miskoop gedaan. Ik heb wel veel zelf geisoleerd tegen geluid want dat is echt geen vette bek in deze budget -auto.
Eenmaal alles te hebben geisoleerd is dit een superstil karretje waar ik met heel veel plezier in rondcross.
Eenmaal alles te hebben geisoleerd is dit een superstil karretje waar ik met heel veel plezier in rondcross.