Bijzonder gewoon
Al met al is de Škoda Octavia Scout een heel beheerste auto. Niet al te veel gekkigheid van buiten en zeker al niet van binnen. Qua rijden springt de auto niet uit de band, maar is stiekem toch steeds prima bij de les en presteert vaak meer dan je op het eerste gevoel door hebt. Met name het 4x4 systeem maakt toch een bijzondere auto van deze Octavia. Waar veel auto’s uiterlijk allerlei vertoon hebben dat de ondernemende type mens moet aanspreken, lijkt dit toch een auto van ‘Geen woorden, maar daden’, want wie nog wel eens buiten de gebaande wegen treedt of vaak te maken heeft met slecht of glad wegdek kan prima vertrouwen op de Scout.
In welke vijver vist deze Scout nu eigenlijk? De geroemde Audi A6 Allroad en Volvo XC70 zijn van een vergelijkbaar soort, maar toch beduidend groter en daarbij ook fors duurder. Verder zijn er eigenlijk geen bekende stations waar een ‘echte terreinuitvoering’ van op de markt is gekomen en die nog steeds in productie zijn. Of het moet zijn dat de Altea FreeTrack als station gezien mag worden. Een punt waarbij de Scout in ieder geval hoge ogen scoort, is de prijs. Met een totaalprijs van € 38.725 heb je heel wat auto voor een interessante prijs. Weer een punt dat deze heel gewone auto toch weer bijzonder maakt.
- Flinke ruimte
- 4x4 capaciteiten
- Prijs
- Ondersteuning benen voorstoelen
- Sober interieur
- Rumoerige diesel
2020 - Skoda Octavia Kombi 1.5 TSI First Edition
2017 - Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business
2014 - Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline
2014 - Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI DSG
2013 - Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Ambition Businessline
2010 - Skoda Octavia 1.2 TSI Ambition Businessline
2009 - Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline Business Line
2009 - Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line
2006 - Skoda Octavia Combi 1.6 Ambiente