Buitenbeentje
BMW's kleinste model, de 1 Serie, is inmiddels alweer drie jaar op de Nederlandse markt te vinden. Eerst alleen als vijfdeurs en sinds begin 2007 ook als driedeurs. Net als Audi weet ook BMW dat er in de compacte klasse ruimte - en dus ook vraag - is voor compacte premium modellen. In deze drie jaar van productie wist het Beierse merk meer dan een half miljoen 1 Series aan de man te brengen. Na de recente facelift kan de "1" er weer voor een paar jaar tegenaan waarbij de Coupé en de Cabriolet, die later in 2008 komt, het succes verder moeten uitbouwen.
Bijna niemand wil het toegeven, maar eigenlijk weet iedereen dat dit soort auto's vooral met het hart gekocht worden en minder met het verstand. BMW presenteerde met deze gedachte eind 2007 de Coupé versie van de 1 Serie, waarbij ze zich vooral op de Amerikaanse markt richten. Die rol kan zeker versterkt worden met de twee nieuwe topversies die aangeboden worden: de 135i en de 123d. Met de 123d kregen wij de gelegenheid om de beleving hiervan te ervaren.