Intro
Hoera, het is een driedeurs! De nieuwste telg van de BMW familie is de tweede variant van de 1 Serie. Naast de vijfdeurs is hij er nu ook als driedeurs en dat past natuurlijk prima binnen het sportieve plaatje, want met drie deuren ziet hij er nou eenmaal sportiever uit dan met vijf. Bovendien weegt hij iets minder en is hij dus ook iets sneller, al is het verschil maar klein. BMW komt er wel een beetje laat mee, want de vijfdeurs staat inmiddels al bijna drie jaar in de showroom en heeft zelfs al een facelift achter de rug. Maar beter laat dan niet, zullen we maar zeggen.
Qua verkopen heeft BMW over de 1 Serie niet te klagen. Natuurlijk haalt hij het bij lange na niet bij auto’s als de Volkswagen Golf, maar vorig jaar werden er bijna net zo veel 1 Series als Audi A3’s verkocht. Als je dan bedenkt dat er van de 1 Serie toen alleen nog maar een vijfdeurs uitvoering was, dan weet je dat de kleinste BMW het erg goed doet. Over het succes van de driedeurs kunnen we natuurlijk alleen gissen, maar we kunnen al wel kijken hoe goed hij bevalt. Hoe presteert de kleinste en jongste BMW?
Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition
Audi A3 1.8 TFSI S-tronic Ambiente
Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI
Volvo C30 T5 R-Design
Mazda 3 MPS 2.3 DISI
Honda Civic 2.0i-VTEC Type R
Volkswagen Scirocco 2.0 TSI DSG Highline
Renault Mégane RS
Volkswagen Golf GTI Edition 30 DSG
Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique
Ford Focus RS