Peugeot 407 Coupé 2.7 V6 HDiF Féline

Robbert den Hartog - 21 januari 2006

Intro

'Passie is tastbaar'. Met deze woorden worden we onthaald bij het openslaan van de brochure van Peugeots nieuwste Coupé.
De zoveelste marketingkreet? Of een goede omschrijving?

Feit is dat de passie in elk geval zichtbaar is. Wanneer we oog in oog staan met deze nieuwe Grand Toerisme, straalt de emotie ons tegemoet. Waar de verhoudingen van de auto op sommige foto’s niet geheel lijken te kloppen, is het ontwerp in levende lijve goed in balans.
Terwijl zijn voorgangers - de coupevarianten van de 404, 504 en 406 - het vooral moesten hebben van hun ‘zachte’ en meer ingetogen lijnen, ademt dit 407-ontwerp juist kracht en gretigheid uit. Toch word daarmee niet ingeboet op elegantie; het slanke silhouet, de vloeiend aflopende daklijn en de oplopende achtersteven bevestigen dit.

Onze testauto is voorzien van de 2.7 V6 HDiF-motor. Deze motor is standaard gekoppeld aan een automatische versnellingbak met zes verzetten. De specificaties zijn veelbelovend: common-rail inspuiting met twee turbocompressoren, 204 pk en een koppel van 440 Nm.
Hiermee moet de auto volgens de fabriek een topsnelheid kunnen halen van 230 km/h en duurt de sprint van 0-100 km/h slechts 8,5 seconden.

Wij reden in een 407 Coupé Féline, het duurste uitrustingsniveau, met als lakkleur Bleu d’Alexandrie. Het interieur was uitgevoerd als Palimbro, waarmee de cognackleurige bekleding wordt aangegeven.

204 pk
440 Nm
230 km/h
8,5 s
onb (8.5) l/100km
226 g/km
G
22%
€ 37.200
€ 57.300
€ 1.051 / maand
€ 460 - € 495 / kwartaal
  • Mazda RX-8 Renesis HP

  • Audi TT 2.0TFSI Pro Line

  • Nissan 350Z

  • 2009 - Peugeot 407 2.0 16V (Bioflex) ST Pack Business 2

  • 2006 - Peugeot 407 SW 2.0 16V HDiF XS Navteq

  • 2006 - Peugeot 407 1.6-16v HDiF XR Pack

  • 2006 - Peugeot 407 SW 1.8-16V XR Pack

  • 2006 - Peugeot 407 Coupé 3.0 V6 24V Féline