Het exterieur
In de designstudie van Lexus heeft men een nieuwe designfilosofie ontwikkeld, genaamd L-finesse. Deze nieuwe designtaal, die Lexus inmiddels op meerdere modellen heeft toegepast, is naar eigen zeggen gebaseerd op het contrast tussen eenvoud en elegantie. De afwerking van de carrosserie is van het hoogste niveau met zeer nauw aansluitende plaatwerkdelen. Waar Mercedes en BMW gekozen hebben voor gewaagde ontwerpen, kiest Lexus voor een meer ingetogen uiterlijk. De belangrijkste overeenkomsten met het vorige model zijn de vrij eenvoudige voorkant met een grote prominente grille en de relatief bescheiden koplampunits.
Recht van voren maakt de nieuwe LS, carrosserielengte 5,03 meter en een wielbasis van 2,97 meter, geen agressieve indruk wat weer aansluit op de L-finesse: elegantie van binnen en van buiten voorkomt overdrijven en benadrukt ingetogen luxe. Al zorgt de sterke V-vorm van de bumper tot de voorruit wel voor een krachtige uitstraling van de voorpartij. De spatbordverbreders zijn niet overdreven uitgevoerd, maar geven de auto wel een wat ‘dikker’ uiterlijk, vooral recht van voren gezien. Wanneer de auto van de zijkant wordt bekeken valt de lange motorkap op, waaronder de grote V8 motor huist. Verder valt het toepassen van chroom rond de raamlijsten op, en de verbrede zij-skirts.
Het mooie 19-inch lichtmetaal op dit testexemplaar is optioneel, standaard staat de LS460 President op 18-inch. De achterklep lijkt net iets los van de auto te zitten, echter schijn bedriegt. De achterlichtunits zijn vrij groot, maar netjes vormgegeven. De manier waarop de uitlaten in de achterbumper geeft het achteraanzicht een dik uiterlijk. Lexus introduceerde, zoals eerder gezegd, de nieuwe L-finesse ontwerprichting op de nieuwe GS en IS sportsedan.