Het interieur
De designtaal van de Caliber heeft natuurlijk grote voordelen. Door de hoge bouw van de auto is de ruimte binnenin fors te noemen. De bagageruimte is zelfs riant. In vergelijking met concurrenten als de Golf en de Astra heeft de Caliber een enorme bagageruimte die met 524 liter de inhoud van een A6 Avant en een BMW 5er Touring benadert. Echter is de afwerking van de bagageruimte niet om over naar huis te schrijven. Het is te merken dat Dodge de lage prijs van de Caliber ergens in moet laten blijken. Het is duidelijk dat de besparing met name in de afwerking en de “anmutung” van de auto is gaan zitten. De bagageruimte heeft geen stof maar is slechts afgewerkt met hard plastic: het is in de achterbak echt puur functioneel bedoeld in de Caliber en daar valt ook wel wat voor te zeggen.
Als we voorin de Caliber zitten dan worden we ook niet verwend met luxe materialen zoals die tegenwoordig steeds meer gemeengoed worden in deze klasse. Het is helaas allemaal wat hard plastic dat er bovendien erg voordelig uitziet. Wel is het interieur erg leuk vormgegeven. De klokkenwinkel bestaat uit sportief ogende kokers en het middenconsole is in een opvallende kleur gespoten. Hierdoor ziet het interieur er lekker fris uit. De kleur van de inlegpanelen komt terug in de bekleding van het meubilair. Dit zorgt in een auto als de Caliber voor een jeugdige uitstraling en dat wordt nog eens gecompleteerd door een aantal leuke uitrustingsfacetten. Zo zijn de bekerhouders ingelegd met een lichtgevende ring, heeft de Caliber een speciaal gekoeld dashboardvakje voor blikjes en een I-Pod houder. Ook hierin is weer te zien dat de Dodge dus duidelijk bedoeld is voor het jongere publiek. Het interieur bezit gewoon hele leuke details waardoor het al met al een bijzonder fris geheel vormt. Er zit een leuk stuurtje in, de klokken zijn vrolijk, het centrale beeldscherm geeft een rijk gevoel en alles heeft een bepaalde frivoliteit.