Toyota Aygo X Hybrid 115 GR Sport

- 15 december 2025

Het loopt snel op

Met de vernieuwde Aygo X weet Toyota de schoonste benzineauto zonder stekker neer te zetten en onze praktijktest wijst uit dat een goed verbruik ook heel goed haalbaar is. Je dient wel dieper dan ooit in de buidel te tasten voor een A-segmenter en we moeten twee keer slikken als we lezen dat de prijs van de geteste GR-sport altijd boven de 30 mille ligt. Het lijkt nog niet zo heel lang geleden dat je voor dat geld een Polo GTI kocht, maar das war einmal. Het kan overigens wel iets goedkoper en dat zouden we zeker aanraden. Je hebt namelijk altijd de fijne hybride aandrijflijn, ook in de instapper van 23.750 euro. Zaken als adaptieve cruise control en automatische airconditioning zijn gewoon al aanwezig, net als een achteruitrijcamera. De stappen erna zijn desondanks groot, want het eerstvolgende uitrustingsniveau kost bijna 3k meer. Dan heb je wel lichtmetalen wielen, ledverlichting en een veel mooiere bekleding, maar de vraag is of dat het je waard is. Als goedkoopste Play is de auto slechts een paar honderd euro duurder dan de uitgaande Aygo X met automaat en daar krijg je een zuinigere en veel krachtigere aandrijflijn voor terug. De auto weet met die aandrijflijn echt te overtuigen en is in dat opzicht zijn hogere prijs meer dan waard.

  • Vlotte en zuinige aandrijflijn
  • Heel volwassen rijgedrag
  • Altijd automaat
  • Niet meer als vijfpersoons
  • Gehorig vouwdakje
116 pk
120 Nm
172 km/h
9,2 s
4,0 (3.7) l/100km
87 g/km
A
22%
€ 23.750
€ 31.175
€ 572 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Renault Twingo Electric Electric Intens

  • Honda e 35,5 kWh Advance