Werken aan bekendheid
Aan het uiterlijk van de Symbioz verandert Renault niets en dat is niet zo verwonderlijk na het nog maar korte carrièrepad dat de auto doorloopt. Bovendien geniet de Symbioz al het nieuwe familiegezicht, waarmee het ontwerp mooi in pas loopt met de Scenic e-Tech en de recent vernieuwde Espace en Austral. Tot de B-stijl zie je heel veel Renault Captur in het ontwerp, niet gek dat beide auto's ook dezelfde wielbasis hebben. De kofferruimte maakt het daadwerkelijke verschil en de afmetingen van de Symbioz maken het een C-segment auto, zoals de Mégane Estate ook was. Doordat de auto wel merkbaar smaller is dan zijn officieuze voorganger, hebben we toch moeite om de Symbioz als een voorwaardige opvolger te zien. Renault koos bewust voor een nieuwe naam voor deze telg, aangezien het een heel andere auto is. De Austral is overtuigend C-segment en daarmee ook een stuk duurder. De naamsbekendheid van het model kan overigens ook nog wel wat aandacht gebruiken, want tussen de overbekende Captur, Clio en Scenic vindt het publiek de Symbioz een beetje lastig te plaatsen. Misschien dat het daaraan ligt dat van de kleinere Captur in Nederland zo'n 1.000 exemplaren meer uit de showroom reden dan van de nieuwkomer.

Lexus UX 300h F-Sport Design

Smart 1 200 kW Premium

Citroën ë-C4 50 kWh 136 Shine

Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone

DS 3 Crossback PureTech 155 EAT8 La Premiere

Kia e-Niro 64 kWh ExecutiveLine

Opel Grandland X 1.2 Turbo Online Edition

MINI Countryman Cooper Serious Business

Opel Ampera-e 60 kWh Launch Executive

Audi Q2 1.4 TFSI S-line



