Weelde en comfort
Uiteraard vind je in het interieur ook verwijzingen naar de speciale uitvoering. Er is een embleem op het dashboard te vinden en iedere DS 7 in de Antoine de Saint-Exupéry uitvoering biedt een overdaad aan leer en mooie materialen. Zelfs de airbag en het dashboard zijn met een dikke lap echt leer bekleedt, wat het interieur van de DS 7 nog steeds weelderig doet aanvoelen. Een nieuw multimediasysteem, USB-C aansluitingen en een digitale cockpit waarderen het dashboard verder op. Wat is gebleven? Het uitklappende analoge uurwerk bovenop het dashboard.
Merk je in niets dat de DS 7 alweer enige tijd meedraait? Zeker wel, onder andere door de verouderde bedieningselementen en de satelliet voor de cruise control aan het stuurwiel. Is het hinderlijk? Nee, wij vinden van niet. Alles steekt goed in elkaar en door de geluidswerende ramen blijft het binnenin de SUV aangenaam stil, zeker in de elektrische modus. Voorin profiteer je van verwarmde en geventileerde voorstoelen met massagefunctie en ook achterin is het prima toeven.
De beenruimte en hoofdruimte zijn goed te noemen en iets ruimer dan bijvoorbeeld een GLC. De kofferruimte is op zich prima, alleen jammer dat de importeur ongeveer de enige fabrieksoptie die je op deze uitvoering kunt bestellen heeft vergeten aan te vinken. Je kan de achterklep daardoor niet elektrisch openen en dat is een functionaliteit die wat ons betreft standaard op de DS 7 zou moeten zitten. Omdat het past bij dit type auto en omdat de achterklep behoorlijk zwaar opent.
Toyota RAV4 2.5 Plg-in Hybrid AWD GR Sport
Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve
Lexus RZ 450e President Line
Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura
Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition
Tesla Model Y Long Range
Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45
Skoda Enyaq iV 80 First Edition