Behouden wat goed is
Toyota heeft goed geluisterd naar zijn klanten en onderzocht waarom zij voor hun merk kiezen. Drie hoofdpunten kwamen steeds naar voren: betrouwbaarheid, zuinigheid dankzij de hybridetechniek en de 10 jaar garantie bij aanschaf. Aangezien 75% van de Toyota-kopers particuliere klanten zijn, begrijpen we dat deze factoren een doorslaggevende rol spelen bij de keuze voor een Toyota.
Wat betreft het uiterlijk, heeft Toyota geen ingrijpende veranderingen doorgevoerd aan de Yaris Cross. Het nieuwe model blijft visueel vrijwel ongewijzigd. Wie toch het verschil wil zien, kan achterop de auto de letters "HEV" (Hybrid Electric Vehicle) opmerken, dit is een toevoeging sinds de modelupdate.
Bovendien zijn er twee nieuwe kleuren beschikbaar, Urban Khaki en Juniper Blue, en verdwijnt de blauwe gloed in het Toyota-logo voor hybride aandrijving, aangezien vrijwel alle verkochte Toyota's tegenwoordig hybride zijn. Deze wijziging zal op alle modellen worden doorgevoerd.