Neuscorrectie
Laten we met de buitenkant beginnen, want de pre-facelift Model 3 werd nou niet bestempeld als mooiste in zijn segment. Vooral het front van de Tesla is grondig aangepakt, wat resulteert in een veel soepeler gelijnde lichtpartij en geleidelijk aflopende neus. Wat is gebleven is de wat bol lopende voorruit, waardoor je in de cabine veel licht hebt en relatief dicht op de voorwielen zit. Van de zijkant vallen vooral de nieuwe wielen op, samen met het Ultra Red van de testauto de enige opties die je op de foto's ziet. Standaard staat de auto op 18 inch Photon-wielen met een kunststof afdekking, die we overigens ook veel mooier vinden dan de Aero-velgen van voorheen. De Nova-velgen op de foto zijn een maatje groter, maar dat heeft wel effect op het rijbereik (629 km tegenover 678 km).
De accenten langs de raampartijen en de deurklinken zijn sinds de laatste modelwijziging zwart, waar de versie in 2019 nog chromen accenten had. Doordat de handgrepen in de deur verzonken zijn en niet uitklappen bij ontgrendelen, is het portier openen in het donker nog weleens een opgave.
De achterzijde liet Tesla ook niet onaangetast, want hier schitteren nieuwe achterlichtunits, die vloeiender naar elkaar toelopen. Bovendien is de merknaam nu op de achterklep uitgeschreven, waar voorheen nog een Tesla-logo prijkte. Het silhouet van de Model 3 is onaangetast en eigenlijk zijn het niets eens heel ingrijpende wijzigingen, maar toch weten de ontwerpers een heel andere uitstraling te creƫren. Zeker schuin van voren en achteren gezien komt de auto veel dynamischer en meer in balans over.
Hyundai Ioniq 6 77.4 kWh RWD Lounge
Mercedes-Benz C-Klasse Limousine 200 9G-Tronic Luxury Line
Toyota Camry 2.5 Hybrid Business Plus
Volvo S60 T5 Geartronic R-Design
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature
Ford Mondeo sedan 2.0 EcoBoost Vignale
Infiniti Q50 2.0T Performance
Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avantgarde
Lexus IS300h F Sport Line