Renault Trafic e-Tech electric 52 kWh L2H1

- 19 september 2023

Voordelen van elektrisch

Door de soepele versnelling lijkt de auto meer dan 122 pk en 245 Nm te hebben, dat is uiteraard het voordeel van de elektrokracht. Mocht je een aanhanger willen meenemen met de elektrische Trafic, weet dan dat je niet meer dan 920 kg geremd mag trekken. We rijden met 300 kilo belading achterin en daarmee merk je dat de vooras al hoger komt te staan. Het voelt zelfs een beetje stoterig en niet zo verfijnd aan op slecht wegdek. De besturing is overigens licht en een tikkeltje afstandelijk, zonder dat dit hinderlijk is op de lange afstand. In het stadsverkeer komt de auto daardoor juist als licht en wendbaar over, wat maakt dat je eenvoudig door stadverkeer manoeuvreert.

Aan boord merk je door hoorbare kraakjes en piepjes én het bovengemiddeld doordringen van bandengerol en windgeruis wel dat je niet met de modernste bus op pad bent. De fluisterstille elektrische aandrijving vergroot dat effect nog eens, maar in e-vans als de e-Scudo en eVito blijft het een stuk stiller aan boord.

122 pk
245 Nm
110 km/h
12,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 45.000
€ 41.000
€ 752 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Ford e-Transit Custom en Transit Custom PHEV

  • Ford Transit Custom 2.0 EcoBlue 170 Automaat L2H1 Limited

  • Fiat e-Scudo 75 kWh 136 L2H1

  • 2020 - Renault Trafic 2.0 EDC L2H1 Luxe