Met fysieke knoppen
Vind je aan de buitenzijde toch iets teveel Toyota-invloeden terug naar je smaak? Dan raden we zeker aan om in te stappen, want daar vallen de verschillen pas echt goed op. Het dashboard lijkt zo uit de RX overgenomen en biedt alle hightech multimedia die je mag verwachten. De draaiknoppen voor de klimaatcontrole zijn mooi in het grote scherm verwerkt. De vitale fysieke knoppen zijn gelukkig behouden. Even snel ontwasemen of het volume aanpassen gaat op de tast en vliegensvlug. Het scherm biedt talloze mogelijkheden, zoals draadloze Carplay en info over de het verbruik. De onboard navigatie biedt info over aanwezige laadpunten, maar een route plannen met snelladers als tussenstop gaat niet automatisch. Wel kun je veel instellingen aanpassen, bijvoorbeeld die van de veiligheidssystemen.
Je kunt veelgebruikte functies onder een snelkoppeling plaatsen, zodat je die direct vanaf het beginmenu kunt openen of inschakelen. Achter het stuur is een tweede scherm geplaatst, dat uiteraard info geeft over snelheid, rijbereik en verbruik. De weergave pas je aan met de stuurwielbediening. De blokjes op beide kanten van het stuur zijn aanraakgevoelig en op het head-up display zie je welke functie geselecteerd wordt. Daarna klik je op het pijltje om de functie daadwerkelijk te activeren. Zo stel je de cruise control in, of speel je een volgend nummer af op het multimediasysteem. Het vergt echter wel wat gewenning, bijvoorbeeld als je de snelheid van de cruise control wilt aanpassen. Je moet voor je gevoel namelijk twee keer klikken en dat zorgt voor enige vertraging.
DS 7 e-Tense 4X4 300 Antoine de Saint-Exupéry Collection
Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve
Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura
Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition
Tesla Model Y Long Range
Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Premium Plus
Ford Edge 2.0 EcoBlue ST-Line
BMW X3 xDrive 20d Luxury Line